BMW K1600 Forum banner

Beste voorwielstandaard?

8.4K views 15 replies 13 participants last post by  exHarley Rider  
#1 ·
Wat is de beste voorwielstandaard voor deze motor?

Beste prijs-kwaliteitverhouding?

Ik wil er een hebben voor de volgende keer dat ik nieuw rubber monteer. Ik denk dat het het leven een stuk gemakkelijker zal maken.

Verzonden vanaf mijn Motorcycle iPhone-app

#3 ·
Wat is de beste voorwielstandaard voor deze motor?

Beste waarde?
Groeten;

Als je het hebt over positieve retentie voor een motorfiets die zo duur is als een van onze K1600's, is de beste waarde misschien wel de wielklem die de beste klus klaart.

Met betrekking tot positieve retentie, denk ik dat de beste wielklem voor de K1600's de Baxley sport wielklem is.

Baxley Trailer Sport Chock

Hij is ontworpen om exact te passen op de 120/70 -17" voorband van onze motorfietsen. De retentie is compleet en vergrendelt bij inschakeling. Je moet het retentiemechanisme opzettelijk loslaten om de band uit de wielklem te krijgen. De wielklem kan op de vloer worden gebruikt en kan op de vloer van een aanhanger worden vastgeschroefd voor retentie in een aanhanger (ze hebben ook een snelle aan/uit hardware om de wielklem op de vloer van de aanhanger te schroeven). Wanneer je hem op de vloer vastschroeft, kun je letterlijk met de motorfiets de wielklem inrijden en afstappen zonder hulp of zorgen dat de motorfiets omvalt.

Voor de goede orde, ik heb absoluut geen banden met Baxley, behalve dat ik een zeer tevreden klant ben. Ik heb een van hun wielklemmen voor mijn GTL en nog een voor mijn crossmotor. Beide werken perfect.

Ik hoop dat dit helpt!

Bryon

#4 · (Edited)
Tenzij ik de vraag verkeerd heb begrepen, denk ik dat hij een voorwielheffer bedoelt om het wiel te kunnen verwijderen, niet om de motorfiets rechtop te zetten.
Ik ben ook benieuwd naar de mening van anderen hier, want ik ben op zoek naar een voorwielheffer, aangezien die van BMW in het VK ÂŁ 300 kost en zich bevindt in de driehoekige spanten achter de remklauw.

#5 ·
Tenzij ik de vraag verkeerd heb gelezen, denk ik dat hij een voorwielheffer bedoelt om het wiel te kunnen verwijderen, niet om de motorfiets rechtop te zetten.
Ik ben benieuwd naar de mening van anderen hier, want ik ben op zoek naar een voorwielheffer, aangezien die van BMW in het VK ÂŁ 300 kost en zich bevindt in de driehoekige spanten achter de remklauw.
Waldy;

Ik denk dat je gelijk hebt!

Mijn excuses voor het feit dat ik me heb gemengd met een recensie voor een ander stuk hardware.

Bryon

#6 ·
Ik heb een bericht naar pitbull gestuurd om te kijken of hun lift werkt met k1600. BMW lift is schrikbarend duur en ik zal mijn eigen lift maken voor dat soort geld.

#7 ·
Ik denk dat de pitbull f0059-000 geprijsd op $149,95 + vracht de truc zal doen. Heb geprobeerd er een te kopen, maar ze lijken allemaal dezelfde prijs te hebben. Als iemand andere info heeft, hoop ik het te krijgen voordat ik er een koop! Voor $10 meer kun je er een aanschaffen met een afneembare handgreep.

Rich

#8 · (Edited)
Als ik de voorband wissel, zet ik de motor gewoon op de middenbok, laat mijn vrouw de achterkant van de motorfiets naar beneden duwen om de voorband op te tillen en zet wat betonblokken onder de motor om hem omhoog te houden. Ik heb dit een paar keer gedaan op mijn RT, maar heb het nog niet op deze motor geprobeerd. Ik denk dat het hetzelfde zou werken.

#9 ·
Ik heb dit al talloze keren op de fiets gedaan, ZONDER PROBLEMEN.

Neem een stuk 1X6 van ongeveer 8 inch lang, leg het onder ALLE 6 uitlaatpijpen. Zet vervolgens een krik (een vloerkrik is het beste omdat die een groter contactvlak heeft) onder de motor en krik vervolgens de voorkant van de motor op. Ik trek eerst de achterkant en dan de voorkant. Monteer en balanceer beide banden en monteer eerst de voorkant. Monteer vervolgens de achterkant.

#10 ·
Ik heb de Pit Bull F0059 standaard gebruikt voor een paar bandenwissels op mijn K1200GT en hij werkte goed. Dat gezegd hebbende, was het zenuwslopend om de motorfiets op die manier te zien hangen en met een draaiende wieg. Hij heeft me niet in de steek gelaten, maar ik was niet zo zelfverzekerd als ik zou willen zijn.

De eerste bandenwissel op de 1600 zal me waarschijnlijk ertoe aanzetten de Pit Bull aan te passen om hem meer op de BMW-standaard te laten lijken of de door Katnapinn voorgestelde methode als back-up te gebruiken.

#16 ·
Hornig maakt een voorheffer die goed werkt en zeer stabiel is. Verkrijgbaar bij Sierra BMW. Duurder dan de Pit Bull, maar niet significant.

WB
2039-80 of 2039-80II- BMW Service Items- Sierra BMW Online- Hornig Fork Lift Stand
Vandaag de mijne van de bruine vrachtwagen gekregen. Hoewel alle instructies in het Duits waren, heb ik het aan de hand van de foto's in ongeveer 15 minuten in elkaar gezet en het voorwiel van de motorfiets van de grond gehaald. Goed gemaakt en lijkt zeer stabiel. Het wordt interessant om de motorfiets met beide wielen eraf te zien.

#13 ·
Bandenwissel

Ik heb net beide banden laten vervangen en om te besparen op de kosten van het monteren, heb ik zelf de wielen eraf gehaald en zelf naar de werkplaats gebracht. Ik was in het begin nogal bezorgd over hoe ik het zou aanpakken om beide wielen eraf te halen zonder dat de motorfiets omviel, maar het lukte me prima met niets meer dan een motorhef om haar op haar plaats te houden met een middenstandaard naar beneden terwijl ik de wielen verwijderde....easy peezy!!

JC

Image

Image

#14 ·
Ik heb net mijn beide banden laten vervangen en om de kosten van het monteren te besparen, heb ik zelf de wielen eraf gehaald en zelf naar de werkplaats gebracht. Ik was in het begin nogal bezorgd hoe ik het zou aanpakken om beide wielen eraf te halen zonder dat de motorfiets zou omvallen, maar het lukte me prima met niet meer dan een motorfietshef om hem op zijn plaats te houden met een middenbok naar beneden terwijl ik de wielen verwijderde....easy peezy!!

JC

Image

Image
Ik heb het op die manier drie keer gedaan, maar het is lang niet zo stabiel als met een voorstand. Ymmv