BMW K1600 Forum banner

Chigee AIO-5 BMW

5.4K views 35 replies 14 participants last post by  ShaneC  
#1 ·
Heeft iemand hier ervaring met dit apparaat? Lijkt een goede vervanging voor de Garmin te zijn, omdat het op de standaardlocatie wordt aangesloten en werkt met het Wonderwheel.
Een korte review in BMWON klinkt positief.

#2 ·
Ik heb een Chigee AIO-5 Play BMW Edition. Alles is absoluut in orde. Het apparaat doet wat het moet doen en wat de fabrikant aangeeft. De montage is solide, betrouwbaar, de voeding is in orde. Ik heb ook een zonneklep op de Chigee. De enige "fout" in de schoonheid van het apparaat is de noodzaak om een telefoon (Android of iOS) aan te sluiten die LTE-data, wifi ingeschakeld heeft (het creëert een virtuele wifi-verbinding), evenals Bluetooth en GPS. Wat in de praktijk betekent dat de batterij van de telefoon snel leeg raakt en ook, afhankelijk van het type telefoon, op de juiste manier opwarmt. In de zomer is het niet goed om de telefoon ergens in de bagage te verstoppen om af te koelen (Samsung Galaxy S24 Ultra). Als ik 's ochtends om 9 uur vertrek en een hele dag rijd, dan is het 's avonds rond 18:00 uur nodig om de telefoon op te laden. Als je onderweg het GPS-signaal verliest, werkt de navigatie op de telefoon niet en dus kan het AIO-5-apparaat ook geen navigatie-instructies weergeven. Trouwens, Carpuride heeft ook al een BMW-editie uitgebracht om met WW te werken, maar het is een 7"-apparaat en het is al erg groot/vrij zwaar om in de originele BMW-houder voor de voorruit te passen. Het heeft de neiging om zachtjes te trillen. Maar als het aan het midden van het stuur op de RAM-bal wordt geklemd, is het prima. Maar dan gebruik je de WW-bediening niet. ) Dit wordt opgelost door een iets goedkoper Carpuride-apparaat te kopen zonder de "BMW-functie".

• Like
Reactions: Sergii B.
#6 · (Edited)
Het enige "foutje" in de schoonheid van het apparaat is de noodzaak om een telefoon (Android of iOS) aan te sluiten die LTE-data, wifi ingeschakeld heeft (het creëert een virtuele wifi-verbinding), evenals Bluetooth en GPS.
Dit is geen fout. Dit is een Android Auto/CarPlay-apparaat, geen standalone navigatieapparaat. Dit is precies hoe AA en CarPlay werken in elke auto. Het verbruikt niet meer batterij dan wanneer de apps rechtstreeks vanaf het telefoonscherm worden uitgevoerd.

#3 ·
@mrsoup , probeer de forum "Zoek" functie. Gewoon zoeken naar "chigee" levert 8 pagina's met threads/posts op...

Duane

#8 · (Edited)
Ik overwoog de chigee te kopen, maar vind het niet fijn dat de navigatiefunctie gekoppeld is aan een smartphone. Ik heb liever een speciale GPS die niet aan mijn telefoon gekoppeld is, zodat de batterij van de telefoon niet de hele dag leegloopt.
Ik ben ook erg gecharmeerd van het concept van een CarPlay-apparaat op de motor. Het elimineert een hoop geklungel met je telefoon om tussen verschillende apps te schakelen.

U brengt echter een geldig punt naar voren. De uitgebreide navigatie-apps (MRA, inRoute, OsmAnd, etc.) verbruiken veel batterij, dus in werkelijkheid moet je telefoon aangesloten zijn om de lading te behouden. De combinatie van warmte die wordt gegenereerd door constant opladen en warmte van de belasting van de draaiende app kan problemen met de telefoon veroorzaken als je in een hete buitenomgeving rijdt.

Voor mij, omdat ik veel in de hete zomer door het zuidwesten rijd, heb ik problemen met de telefoon ervaren bij het uitvoeren van navigatie-apps. Daarom vertrouw ik op mijn Garmin XT voor aanzienlijk zomerrijden. Ik suggereer niet dat dit voor iedereen een probleem zal zijn. Bekijk je eigen rijprofiel en begrijp wat er daadwerkelijk op je telefoon gebeurt voordat je beslist welke aanpak je kiest.

#5 ·
Ja. In dit type ecosysteem is niet alleen de navigatie verbonden met de telefoon, maar wordt de hele (Android Auto- of Apple CarPlay-compatibele) gebruikersinterface gespiegeld. Bijvoorbeeld vooraf ingestelde contacten enzovoort. Ik speel persoonlijk geen Spotify of internetradio in mijn helm, maar het werkt prima. Maar: eigen navigatiefabrikanten stoppen al met de ontwikkeling van andere apparaten (TomTom) en zullen zich in de toekomst richten op dit platform of smartphone-apps. Garmin met hun XT2 is misschien ook wel de laatste in zijn soort? Mijn telefoon ontladen: ik heb altijd een goede powerbank bij me. Enerzijds kon ik 's ochtends vertrekken met een niet-opgeladen telefoon, maar ik kom ook motorrijders tegen op de weg die hun apparaat moesten opladen en mijn powerbank kwam goed van pas. Als ik ergens twee dagen bleef, zou mijn telefoon het waarschijnlijk niet uithouden, zelfs niet als ik geen Chigee of een vergelijkbaar apparaat volgens hetzelfde principe zou aansluiten. Een aanzienlijk pluspunt van dit platform is dat de integratie van het apparaat in de BMW-houder al verfijnd, afgestemd is en echt goed werkt met WW.

#7 ·
a) Natuurlijk weet iedereen dat b) of de snellere ontlading van de telefoon wanneer deze is aangesloten op de Chigee-rit een fout is: Ik heb het tussen aanhalingstekens geplaatst en het is daarom ter overweging van elke potentiële gebruiker. Veel andere lezers kunnen dit niet als een fout, maar als een functie vertalen. Ofwel ze zullen ermee willen leven, ofwel niet. Misschien spreek ik niet zo goed Engels.

#11 ·
Ik heb de niet-BMW-versie ervan en die is op de stuurstangen gemonteerd en gebruik hem in combinatie met de nav VI. Omdat het apparaat binnen handbereik is, kan ik zonder problemen met de chigee communiceren. Op deze manier krijg ik het beste van beide en met de staat van dienst van de VI's die kapot gaan en de mijne een paar weken geleden de geest gaf, ben ik niet achtergelaten om een reis op de oude manier te doen.

#28 ·
Als ik CarPlay (telefoon als bron) tijdens de warme zomermaanden kon vertrouwen, zou ik in de verleiding komen om Chigoe of Carpuride te proberen. Ik heb te vaak meegemaakt dat mijn telefoon het opladen stopte vanwege overmatige batterijwarmte om afhankelijk te zijn van een telefoon voor navigatie. Misschien als ik in een koeler klimaat zou rijden....

#29 ·
Als ik CarPlay (telefoon als bron) kon vertrouwen tijdens de warme zomermaanden, zou ik in de verleiding komen om Chigoe of Carpuride te proberen. Ik heb te vaak meegemaakt dat mijn telefoon het opladen stopte vanwege overmatige batterijwarmte om afhankelijk te zijn van een telefoon voor navigatie. Misschien als ik in een koeler klimaat zou rijden....
Ik vind mijn Carpuride fijn voor muziekbediening, berichten en een tweede kaart, maar ik gebruik het nooit voor primaire navigatie.

#30 ·
Ik denk dat het ervan afhangt waar je rijdt. Ik gebruik mijn GTL uitsluitend voor 2-up toeren met mijn vrouw. Tot nu toe heb ik altijd een GPS-signaal voor mijn telefoon en ik ontvang vaak genoeg mobiele service zodat ik van waypoint naar waypoint kan navigeren. Ik zou een Zumo XT2 kunnen toevoegen aan een (Coyotetek) stuurpenbevestiging, maar tot nu toe is dat niet nodig geweest. Maar ik zou absoluut een speciale GPS gebruiken als ik nog steeds onverharde wegen en brandpaden op een GS zou rijden.

#33 ·
Ik geloof je. Ik rijd nu in het noordwesten van de Stille Oceaan. Het is meestal onder de 85 graden in de zomer, tenzij ik ten oosten van de Cascades rijd. Maar tot 2023 reed ik op een GS in Zuid-Californië. Zelfs daar reed ik meestal niet veel als het te warm was of bleef ik in de buurt van de kust. Ik reed wel naar een paar BMW-rally's in Colorado en Ohio en dat was anders. Ik herinner me dat ik door Green River, Utah, reed, 95 graden en in een mesh-jack. Toen ik stopte om te tanken, besefte ik dat ik in een rozijn veranderde, hoeveel water ik ook dronk. Toen ik mijn bestemming bereikte, liet ik mijn vrouw mijn Aerostich Darien-jas overnacht sturen. Denk, stijf en waterdicht, maar met alle ventilatieopeningen open was het nog steeds beter dan de mesh-jack.

#34 ·
@Bodotes Tijdens de koelere maanden gebruik ik mijn telefoon bijna uitsluitend voor navigatie. Ik ben een groot fan geworden van inRoute omdat het de routecreatiekracht van Basecamp heeft zonder veel van de vervelende nadelen. Maar als het warm wordt, gebruik ik routes van mijn Garmin XT. De Garmin-apparaten zijn gebouwd om de elementen te weerstaan. Als het meeste van uw rijden bij minder extreme temperaturen is, moet u prima uitkomen met een gemonteerde telefoon of Carplay. Nogmaals, ik wou dat dat het hele jaar door een optie voor mij was.