Ik heb een Chigee AIO-5 Play BMW Edition. Alles is absoluut in orde. Het apparaat doet wat het moet doen en wat de fabrikant aangeeft. De montage is solide, betrouwbaar, de voeding is in orde. Ik heb ook een zonneklep op de Chigee. De enige "fout" in de schoonheid van het apparaat is de noodzaak om een telefoon (Android of iOS) aan te sluiten die LTE-data, wifi ingeschakeld heeft (het creëert een virtuele wifi-verbinding), evenals Bluetooth en GPS. Wat in de praktijk betekent dat de batterij van de telefoon snel leeg raakt en ook, afhankelijk van het type telefoon, op de juiste manier opwarmt. In de zomer is het niet goed om de telefoon ergens in de bagage te verstoppen om af te koelen (Samsung Galaxy S24 Ultra). Als ik 's ochtends om 9 uur vertrek en een hele dag rijd, dan is het 's avonds rond 18:00 uur nodig om de telefoon op te laden. Als je onderweg het GPS-signaal verliest, werkt de navigatie op de telefoon niet en dus kan het AIO-5-apparaat ook geen navigatie-instructies weergeven. Trouwens, Carpuride heeft ook al een BMW-editie uitgebracht om met WW te werken, maar het is een 7"-apparaat en het is al erg groot/vrij zwaar om in de originele BMW-houder voor de voorruit te passen. Het heeft de neiging om zachtjes te trillen. Maar als het aan het midden van het stuur op de RAM-bal wordt geklemd, is het prima. Maar dan gebruik je de WW-bediening niet. ) Dit wordt opgelost door een iets goedkoper Carpuride-apparaat te kopen zonder de "BMW-functie".