BMW K1600 Forum banner
Status
Not open for further replies.

Ethanol Vraag

12K views 98 replies 33 participants last post by  Prince  
#1 · (Edited)
Nu de winter intreedt, zal ik mijn fiets mogelijk een onbekend aantal weken niet gebruiken. Als u af en toe ethanolhoudende brandstof moet gebruiken en het einde van een tank nadert wanneer u hem wilt parkeren, welke keuze zou u dan maken tussen de volgende opties en waarom?

De tank heeft nog 1,5 gallon van 10% ethanol, wat betekent dat er 0,15 gallon ethanol in zit. U kunt hem zo parkeren of u kunt hem aftanken met 5,5 gallon van 0% ethanol. Hoe dan ook, u heeft nog steeds 0,15 gallon ethanol in de tank, maar door de toegevoegde pure benzine is de concentratie verdund.

Gedraagt dezelfde hoeveelheid ethanol zich na verloop van tijd minder slecht als deze is verdund?

#2 ·
Het lijkt erop dat het op dat niveau te verwaarlozen zou zijn. Omdat ik geen toegang heb tot pure brandstof met 93 octaan, gebruik ik Sea Foam-additief. Ik doe het erin vlak voordat ik ga tanken. Heb nog geen probleem gehad met de motor of de back-up generator die ik heb voor stroomuitval.

#3 ·
Ik heb in 2015 maar één keer een moeilijk startprobleem gehad met mijn eerste K1600, toen het waarschijnlijk vijf pogingen kostte om hem te starten en het duurde een paar minuten om het stationair toerental te stabiliseren, enz. Na die ervaring veranderde ik mijn startroutine op zo'n manier dat ik op de motor stap, de middenbok eraf haal, hem een minuut lang naar links en rechts schud om mogelijke waterafzetting rond de brandstofpomp inlaat te mengen en hem dan start. Hier hebben we minimaal 5% ethanol in de brandstof en mijn motor staat daar met wat er in de tank zit.

• Like
Reactions: Geoff_3
Save
#4 ·
Ja, ik zou waarschijnlijk sowieso geen probleem hebben, en ik zal waarschijnlijk binnen 3-4 weken rijden, maar ik kan ook een schouderoperatie ondergaan in de komende maanden, dus ik weet niet echt hoe mijn rijden een tijdje zal zijn.

Was meer een curiositeit echter. Theoretisch gezien, is er een verschil?

#6 ·
Ja, ik zou waarschijnlijk geen probleem hebben, en ik zal waarschijnlijk binnen 3-4 weken rijden, maar ik kan ook een schouderoperatie ondergaan in de komende maanden, dus ik weet niet echt hoe mijn rijden een tijdje zal zijn.

Was meer een curiositeit.
In theorie, is er een verschil?
Ik heb beide schouders laten doen, elke keer duurde het 6 tot 8 weken in een draagdoek en daarna moest ik werken aan volledige of gedeeltelijke beweging om de kracht en mobiliteit erin terug te krijgen. Ik weet niet of dat kan helpen met je tijdschema voor het liggen. Ik heb er ongeveer 3 maanden over gedaan voordat ik weer echt kon rijden. Veel succes met de operatie. Als ik kan helpen, zou het zijn nadat je de schouder uit de draagdoek hebt gehaald, de oefeningen te doen die je fysiotherapeut je vertelt, zoveel als je kunt en iets meer herhalingen. Zonder het te overdrijven, hoe meer je rekt, hoe gemakkelijker het wordt om weer beweging te krijgen.

• Like
Reactions: Lee510
Save
#5 ·
Elk jaar, voordat ik de motoren wegzet voor de lange winter in Maine, probeer ik ze altijd te vullen met ethanolvrije benzine als die beschikbaar is. Zo niet, dan vul ik de tanks met premium en geef ik ze een dubbele dosis Marine Sta-bil en laat ik ze ongeveer 10 minuten draaien om wat van het benzine/Sta-bil-mengsel door het brandstofsysteem en de injectoren te krijgen. De blauwe versie van Sta-bil heeft damptechnologie die verondersteld wordt te voorkomen dat uw tanks roesten boven het niveau van de benzine als ze niet vol zijn. Ik zet ze allemaal in het midden van november op acculaders en raak ze niet aan tot mei. Zoals eerder vermeld, klots ik ook met de brandstof in de tank voordat ik start. Ik doe het al jaren zo en heb in het voorjaar nog nooit problemen gehad. Ik hoop dat ik mezelf net niet vervloekt heb...

Save
#9 ·
Elk jaar voordat ik de motoren wegzet voor de lange winter in Maine, probeer ik ze altijd te vullen met ethanolvrije benzine als die beschikbaar is. Zo niet, dan vul ik de tanks met premium en geef ik ze een dubbele dosis Marine Sta-bil en laat ik ze ongeveer 10 minuten draaien om een deel van het benzine/Sta-bil-mengsel door het brandstofsysteem en de injectoren te krijgen. De blauwe versie van Sta-bil heeft damptechnologie die verondersteld wordt te voorkomen dat uw tanks roesten boven het niveau van benzine als ze niet vol zijn. Ik zet ze allemaal in het midden van november op acculaders en raak ze pas in mei weer aan. Zoals eerder vermeld, klots ik ook de brandstof in de tank rond voordat ik start. Ik doe het al jaren zo en heb in het voorjaar nog nooit problemen gehad. Ik hoop dat ik mezelf net niet vervloekt heb...
K-bikes tanks zijn van plastic, dus roest is geen probleem.

#8 ·
Ik ken sommigen die gedwongen worden ethanol te gebruiken en er een haat-liefdeverhouding mee hebben.

Persoonlijk denk ik dat deze angst overdreven is. We hebben al 35 jaar ethanol in onze benzine, met bijna een biljoen auto's en kleine motoren die erop draaien.

Miljoenen oude machines worden vele, vele maanden opgeslagen zonder nadelige gevolgen.

Mijn persoonlijke ervaring met het bezit van oude auto's, oude motorfietsen en het opslaan van grasmaaiers en sneeuwblazers die lange tijd worden opgeslagen, is dat 5 maanden geen probleem is. Een jaar is geen probleem. 3 jaar begint een probleem te worden. Problemen worden bijna altijd veroorzaakt doordat het een vluchtige brandstof is waarbij het gasvormig wordt en een langzaam verdikkende slib achterlaat.

Als je er anders over denkt, ga ervoor en doe wat goed is voor jou. Ik ben met niemand in discussie over dit onderwerp.

• Like
Save
#16 ·
Ik ken er een paar die gedwongen worden ethanol te gebruiken en er een haat-liefdeverhouding mee hebben.

Persoonlijk denk ik dat deze angst overdreven is. We hebben al 35 jaar ethanol in onze benzine, met bijna een biljoen auto's en kleine motoren die erop draaien.

Miljoenen oude machines worden vele, vele maanden opgeslagen zonder nadelige gevolgen.

Mijn persoonlijke ervaring met het bezitten van oude auto's, oude motorfietsen en het opslaan van grasmaaiers en sneeuwblazers die lange tijd worden opgeslagen, is dat 5 maanden geen probleem is. Een jaar is geen probleem. 3 jaar begint een probleem te worden. Problemen worden bijna altijd veroorzaakt doordat het een vluchtige brandstof is die verdampt en een langzaam verdikkende sludge achterlaat.

Als je anders denkt, ga ervoor en doe wat goed is voor jou. Ik ben met niemand in discussie over dit onderwerp.
Het spul (ethanol) is rotzooi voor opslag.......alleen maar problemen

#10 · (Edited)
Bedankt - Ik wist niet dat de tank van plastic is. Leven en leren... Dat zette me aan het denken en ik heb net een magneet op de brandstoftanks van al mijn andere motoren gehouden en bevestigd dat ze van staal zijn. Voor wat een nieuwe OEM K1600-tank kost, zou hij van een soort halfedelsteenmateriaal gemaakt moeten zijn...

Save
#11 ·
Ik vertrouw Ethyl-gas helemaal niet! Het wordt gewoon veel te snel slecht. Ik maak me geen zorgen over de corrosiviteit, het gaat gewoon plat dood. Mijn grasmaaiers stonden vroeger van november tot maart/april en de "grijze korst" die daarna achterbleef, was gek. Ik had een rode plastic jerrycan met alcoholgas die in de winter helemaal zwart werd. Als er licht op de jerrycan kan vallen, bederft het de benzine. Het werd zwart als koffie. Ik vertrouw het spul gewoon niet in iets dat langer dan 5 minuten (bijna) staat. Ik gebruik het in de voertuigen die elke dag worden gebruikt en dat is het.

#17 ·
Ik vertrouw Ethyl-gas helemaal niet! Het wordt gewoon veel te snel slecht. Ik maak me geen zorgen over de corrosiviteit, het wordt gewoon slecht. Mijn grasmaaiers stonden vroeger van november tot maart/april en de "grijze korst" die daarna achterbleef, was gek. Ik had een rode plastic jerrycan met alcoholgas die in de winter helemaal zwart werd. Als er licht op de jerrycan kan komen, bederft het gas. Het werd zwart als koffie. Ik vertrouw het spul gewoon niet in iets dat langer dan 5 minuten (bijna) stilstaat. Ik gebruik het in de voertuigen die elke dag worden gebruikt en dat is het.
Je kunt er maar beter van uitgaan dat het corrosief is..... Als het te lang in de carburateur staat, krijg je de groen/blauwe drab die daadwerkelijk het aluminium aantast. De rotzooi heeft een gat gevreten in de vlotterkamer van mijn ATV

#12 ·
Nu de winter intreedt, zal ik mijn fiets misschien een onbekend aantal weken niet gebruiken. Als je af en toe ethanolhoudende brandstof moet gebruiken en het einde van een tank nadert als je hem gaat parkeren, welke keuze zou je dan maken tussen de volgende en waarom?

De tank heeft nog 1,5 gallon met 10% ethanol, wat betekent dat er 0,15 gallon ethanol in zit. Je kunt hem zo parkeren of je kunt hem bijvullen met 5,5 gallon 0% ethanol. Hoe dan ook, je hebt nog steeds 0,15 gallon ethanol in de tank, maar door de toegevoegde pure benzine is de concentratie verdund.

Gedraagt dezelfde hoeveelheid ethanol zich minder slecht in de loop der tijd als deze verdund is?
De totale hoeveelheid ethanol (in jouw geval 0,15 gallon) is niet zo belangrijk als de concentratie ethanol, wat betekent dat verdunnen goed is. Stel je voor dat je je zorgen maakt over de ethanol die een bepaalde afdichting direct op de bodem van de tank aantast. Als de tank niets anders zou bevatten dan 0,15 gallon ethanol, dan zou de afdichting in pure ethanol zitten. Vul de tank bij met pure benzine en je hebt nu een 2% ethanoloplossing. De vervelende ethanolmoleculen liggen een stuk verder uit elkaar, dus er zijn er minder in contact met een bepaalde component in het systeem.

Het is als het verschil tussen een glas limonade en een shot citroensap.

#13 ·
Er is geen additief dat ethanol elimineert of verandert. Het blijft corrosief.

De beste optie is om 100% gas te vinden om de tank te vullen. De sleutel is om geen ruimte over te laten voor condensatie.

ACE hardware en Home Depot hebben zeer dure pure benzine in jerrycans van 5 gallon. We hebben hier maar een paar benzinestations die ethanolvrije benzine aan de pomp aanbieden, met de $1/gallon extra Clean Air Credits.

Met een volle benzinetank en de rest van de benzine ethanolvrij, met misschien een beetje additief (veel bevatten ook ethanol), komt het goed.

Als alternatief, ga voor een laatste rit om de tank zo goed als je durft leeg te maken, en vul hem dan opnieuw met ethanolvrije benzine.

#14 ·
Doet dezelfde hoeveelheid ethanol het na verloop van tijd minder slecht als het wordt verdund?
Dat is bijna een filosofische vraag ... en ik ga het anders aanpakken:

Het verbranden van ethanol in benzine produceert formaldehyde (ja, formaldehyde, de vloeibare vorm daarvan die in dode mensen wordt gepompt) en aceetaldehyde, een carcinogeen van groep 1.

Dus, als je benzine met ethanol gaat vervangen door "echte benzine", zal het zich zeker "minder slecht gedragen".

Maar hey, de positieve kant is dat de wetgeving die vereist dat ethanol aan benzine wordt toegevoegd, het milieuactivisme in staat stelde om zijn perfecte record van het erger maken van een slechte situatie te behouden.

PS - En "ja", er zijn stapels literatuur die de bijproducten en verhoogde gezondheidsrisico's documenteren die worden geproduceerd door het toevoegen en vervolgens verbranden van ethanol in benzine.

#25 ·
Dat is bijna een filosofische vraag ... en ik ga het anders aanpakken:

Het verbranden van ethanol in benzine produceert formaldehyde (ja, formaldehyde, de vloeibare vorm daarvan wordt in dode mensen gepompt) en aceetaldehyde, een carcinogeen van Groep 1.

Dus, als je benzine met ethanol gaat vervangen door "echte benzine", zal het zich zeker "minder slecht gedragen".

Maar hey, het voordeel is dat de wetgeving die vereist dat ethanol aan benzine wordt toegevoegd, het environmentalisme in staat stelde om zijn perfecte record van het erger maken van een slechte situatie te behouden.

PS - En "ja", er zijn stapels literatuur die de bijproducten en verhoogde gezondheidsrisico's documenteren die worden geproduceerd door het toevoegen en vervolgens verbranden van ethanol in benzine.
Het verbranden van de meeste biomassa produceert formaldehyde. Hout, tabak, zelfs benzine (zonder ethanol) produceren allemaal formaldehyde bij verbranding. Het zit ook in elke stof die is gelabeld als permanent kreukvrij. Acetaldehyde wordt gevonden in alle alcohol, inclusief wat je drinkt, wat logisch is omdat je ethanol drinkt. Je lichaam zet ethanol onder andere om in aceetaldehyde, wat slecht voor je is. Je neemt het ook in wanneer je rijp fruit eet of melk drinkt. Alleen omdat iets 'op een lijst' staat, wil nog niet zeggen dat dat het hele verhaal is. Zonlicht is slecht voor je en zuurstof ook als je er lang genoeg en in grote hoeveelheden aan wordt blootgesteld.

De studies die een toename aantonen van de formaldehydeproductie door het verbranden van benzine met alcohol, lijken een beetje op het verbranden van een naar aardbei geurende kaars en ontdekken dat deze naar aardbeien ruikt. Het is ethanol, het bevat formaldehyde, maar dat geldt ook voor een gin-tonic. Dezelfde studies tonen een verdubbeling van de formaldehyde-uitstoot aan wanneer je de ethanolmix verhoogt van E5 (5%) naar E85 (85%), een toename van 17x, wat je vertelt dat de hoeveelheid geproduceerde formaldehyde niet lineair is met de hoeveelheid ethanol in de mix. Belangrijker is echter dat de toename van de productie van formaldehyde pas de toxiciteitsniveaus bereikt die worden geproduceerd door het verbranden van puur gas wanneer je E85 verbrandt, daaronder (E5-E15) liggen de toxineniveaus lager dan die van gewone benzine alleen.

Een directe quote uit de meest geciteerde studie;

"We ontdekten dat E85-voertuigen de atmosferische niveaus van twee carcinogenen, benzeen en butadieen, verminderen, maar twee andere verhogen: formaldehyde en aceetaldehyde", zei Jacobson. "Als gevolg hiervan zijn de kankerratio's voor E85 waarschijnlijk vergelijkbaar met die voor benzine. In sommige delen van het land verhoogde E85 echter aanzienlijk de ozon, een hoofdbestanddeel van smog."

Ik verdedig geen enkele chemische stof en ben helemaal voor het verminderen van vervuiling, maar formaldehyde is overal, het is een bijproduct van de interactie van zonlicht met onze atmosfeer. En ik geniet wel van een goede, goed gedistilleerde en gerijpte single malt ethanol. Just sayin' - oh, en E85 is een slecht idee.

#15 ·
Ik brak mijn duim en hij wilde maar niet genezen. Ze hebben er een pin in gezet en na ongeveer een jaar was hij goed genoeg om te rijden. Mijn oude ST1100 stond het hele jaar in de garage zonder één keer te starten. Gelukkig had ik Stabol in de benzine gedaan en hem even laten draaien voordat hij stil kwam te staan. Na een jaar hoefde ik alleen maar de oplader een paar uur op de accu te zetten en hij startte en liep prima. Het spul werkt.

Save
#18 ·
Ik heb mijn fiets afgelopen winter opgeslagen in een klimaatgestuurd gebouw (70°F). In november geparkeerd met een halve tank ethanolvrije premium plus een scheut stabilisator. In april startte de motor perfect in de werkplaats. Ik reed ermee naar huis en parkeerde hem in mijn garage van 40°. De volgende paar koude starts waren erg moeizaam. Hij startte nauwelijks. Ik reed die tank leeg, vulde hem daarna weer met ethanolvrije premium en hij startte prima bij temperaturen onder het vriespunt. Dus zelfs ethanolvrij kan snel verslechteren. De eerste keer in vele jaren dat dat gebeurde, dus mogelijk een toeval.

#19 ·
Als je feiten wilt, dan zijn hier de feiten: alcohol is ongeveer even corrosief als kraanwater.

Ik drink op dit moment wat ethanol in iets dat we wijn noemen.

De technische bron voor mijn info is mijn zoon, die zijn MSc in scheikunde heeft en werkt in waterzuivering. Hij is momenteel in Florida en installeert een systeem in een suikerfabriek. In februari gaat hij naar Hongarije voor een installatie in een alcoholproductiefabriek.

Ik ben van mening dat de problemen die aan gasohol worden toegeschreven, simpelweg te wijten zijn aan slecht onderhoud. Ik heb de afgelopen 4 decennia als fan van oude auto's en oude motorfietsen VEEL slecht onderhoud gezien.

In het grote geheel geloven we in wat we geloven en niets wat ik zeg doet er toe. Ik denk dat ik gewoon een eikel ben voor nauwkeurigheid.

#21 ·
De technische bron voor mijn info is mijn zoon die zijn M.Sc. in scheikunde heeft en werkt in waterzuivering.
Ik moet je zeggen dat ik van dit argument hou. Ik betwist op geen enkele manier zijn kwalificaties. Maar deze uitspraak doet me denken aan zoiets als: "Ik heb die LEO verteld dat hij ONGELIJK heeft, ik ben getrouwd met een advocaat" of "Dat kun je auto's niet aandoen, mijn man is monteur!" of zelfs "Die thermometer zit aan de verkeerde kant, mijn vrouw is dokter!"

#20 ·
@Prince is geen klootzak, maar gewoon correct. Ik ben het ermee eens dat slechte MX de schuldige is. Ik heb mijn fietsen elke winter "opgeslagen" met een volle tank behandelde (Sea Foam) premium brandstof en heb nog nooit een probleem gehad. Ik zeg "opgeslagen" omdat de fiets klaar is om te gaan (accu onderhouden, banden goed opgepompt), zelfs als het een paar maanden geleden is dat de laatste rijdag was.

• Like
Save
#23 · (Edited)
De schade door ethanol is zo goed gedocumenteerd dat er geen twijfel over bestaat.

We hebben het hier over de K1600. Fase-scheiding is het belangrijkste probleem, dus het is essentieel om de benzinetank volledig gevuld te houden voordat je hem wegzet, om het oppervlak dat aan condensatie onderhevig is, te elimineren. Iedereen die in een woestijn woont, hoeft zich niet zo'n zorgen te maken.

Het is de moeite waard om elk voertuig op te slaan met de benzinetank vol, en als het met pure benzine is, des te beter. Voeg een stabilisator toe voor meer zekerheid.

Is er na het bekijken van deze video nog twijfel over ethanol?

#24 · (Edited)
Voor de Maine 6 maanden winteropslag gaat mijn voorkeur uit naar het volledig vullen van mijn motor/ATV-tanks met premium ethanolvrije benzine, of ik moet vaak mijn toevlucht nemen tot premium ethanol. Dan verdubbel ik de dosis met Marine Sta-bil voor de damptechnologie. Er kan Ethanol-Vrij op de pomp staan, maar ik kan niet zien of er daadwerkelijk ethanolvrij uit de nozzle komt. Dus voor de zekerheid voeg ik de Sta-bil toe. Denk dat ik gewoon een type ben van riem EN bretels...;)

Dit geldt vooral voor mijn sneeuwscooters die meestal 10 maanden in opslag staan...

• Like
Reactions: ickyoldman
Save
#28 ·
Er zijn VEEL stations in mijn omgeving die ethanolvrije benzine aanbieden - meestal bij 89 Oct tegen dezelfde prijs als 10% ethanol high-test of 93 Oct. Ik gebruik het wanneer ik kan, en ben blij om de premie te betalen.

Ik gebruik de "Pure Gas" app op mijn telefoon om stations te vinden tijdens het reizen.

• Like
Reactions: earthling
Save
#29 ·
Iemand met een gevestigd belang bij de bouw van ethanolfabrieken vragen naar de verdiensten van ethanol lijkt niet erg objectief.

• Like
Reactions: Sevenpedaler
Save
#33 ·
Typische opslag voor mij is een jaarlijks proces dat ik moet doorlopen in Wisconsin.
Koolhydraten aftappen (indien mogelijk) en de tank leegmaken.
Voeg een gallon racegas toe die ik bij een lokaal station in de buurt van een dragstrip haal. Zo niet, gebruik dan non-ethanol premium en behandel het met Stabil.
Laat de motorfiets draaien totdat dit mengsel door het systeem is gecirculeerd.
Tank bijvullen
In de lente nieuwe benzine erin en Seafoam gebruiken in de eerste tank.
Geen problemen in vele jaren.
Stabil is een betere brandstofstabilisator die ik heb gevonden in vergelijking met Seafoam, wat een goede reiniger is.
Terwijl ik bezig ben, detailleer ik de motorfiets met wat Wizards Mist and Shine en bedek ik hem voor de winter.
Ik heb varkensstaarten op alle motoren gezet om de acculader gemakkelijk aan te sluiten zonder de hoes te verwijderen

#35 ·
Ik gebruik de afgelopen maand (ongeveer) alleen niet-ethanol om ervoor te zorgen dat alle ethanol uit het systeem is. Ik zal de tank minstens 4 keer vullen en ik weet dat alle ethanol verdwenen is. Dit proces heeft de afgelopen 8 jaar goed gewerkt op mijn beide K1600's.

#37 · (Edited)
Ik ben verbaasd over de hoeveelheid verkeerde informatie hier. Vanwege de luchtvervuilingsproblemen die we hier hebben, gebruiken we al meer dan 40 jaar ethanol in onze benzine, eerst alleen in de wintermaanden toen het het ergst was en nu het hele jaar door, dus je kunt geen benzine zonder kopen.

Al mijn motoren die voor langere tijd worden opgeslagen, krijgen een dosis Stabil en worden tot de rand gevuld, want water in je tank komt meestal van condensatie, dus geen luchtruimte = geen condensatie. Elk van hen start meteen als het nodig is, bijvoorbeeld mijn goedkope grasmaaier start altijd bij de eerste of tweede keer trekken na de hele winter te hebben stilgestaan.

Wat betreft ethanol als corrosief, ik heb een vriend die met een alcohol dragracer racet en zijn 20 jaar oude opslagtank is van binnen nog steeds zo schoon en glanzend als een nieuwe cent.

Mijn gedachte is dat de meeste verhalen over schade door de 10% ethanol in benzine waarschijnlijk worden veroorzaakt door slecht onderhoud.

Ik wilde een high compression E85 383 stroker bouwen voor mijn 57 Chevy, maar met de overname van elektrische systemen die E85-stations moeilijker te vinden maken, overweeg ik het opnieuw, alleen omdat E85 moeilijker te vinden zal zijn.

Alcohol verbrandt veel schoner dan benzine, daarom zijn de vlammen moeilijk te zien en is er geen rook als het brandt. Dat is een reden waarom Indy het jaren geleden om veiligheidsredenen verbood, ze konden niet zien wanneer een auto in brand stond, tot het te laat was. Ik heb een alcohol raceauto op 10 voet afstand in brand zien staan en de enige visuele aanwijzing was dat je de hittegolven kon zien en natuurlijk de hitte kon voelen.

Save
#38 ·
Nu de winter intreedt, is het mogelijk dat ik mijn fiets een onbekend aantal weken niet meer gebruik. Als je af en toe ethanolhoudende brandstof moet gebruiken en het einde van een tank nadert terwijl je hem wilt parkeren, welke keuze zou je dan maken tussen de volgende opties en waarom?

De tank heeft nog 1,5 gallon met 10% ethanol, wat betekent dat er 0,15 gallon ethanol in zit. Je kunt hem zo parkeren of je kunt hem bijvullen met 5,5 gallon 0% ethanol. Hoe dan ook, je hebt nog steeds 0,15 gallon ethanol in de tank, maar door de toegevoegde pure benzine wordt de concentratie verdund.

Gedraagt dezelfde hoeveelheid ethanol zich minder slecht in de loop van de tijd als deze verdund is?
Etha
Nu de winter intreedt, is het mogelijk dat ik mijn fiets een onbekend aantal weken niet meer gebruik. Als je af en toe ethanolhoudende brandstof moet gebruiken en het einde van een tank nadert terwijl je hem wilt parkeren, welke keuze zou je dan maken tussen de volgende opties en waarom?

De tank heeft nog 1,5 gallon met 10% ethanol, wat betekent dat er 0,15 gallon ethanol in zit. Je kunt hem zo parkeren of je kunt hem bijvullen met 5,5 gallon 0% ethanol. Hoe dan ook, je hebt nog steeds 0,15 gallon ethanol in de tank, maar door de toegevoegde pure benzine wordt de concentratie verdund.

Gedraagt dezelfde hoeveelheid ethanol zich minder slecht in de loop van de tijd als deze verdund is?
Ik weet niet hoe lang het duurt voordat ethanol opdroogt tot het een probleem vormt in een motor met brandstofinjectie, maar ik heb dit persoonlijk nog nooit meegemaakt, hoewel ik auto's en motorfietsen langer dan een jaar heb laten staan zonder ze te starten en te laten draaien. Aan de andere kant heb ik ALTIJD problemen gehad met auto's, motorfietsen, boten, grasmaaiers, generatoren, trimmers en ALLES wat een carburateur heeft. Ethanol en carburateurs gaan niet samen.

#40 ·
Etha

Aan de andere kant heb ik ALTIJD problemen gehad met auto's, motorfietsen, boten, grasmaaiers, generatoren, onkruideters en ALLES wat een carburateur heeft. Ethanol en carburateurs gaan niet samen.
Je hebt niet gelezen wat ik over mijn ervaringen heb geschreven, hè? 10% in al mijn carburateurmotoren zonder problemen. Goed onderhoud lost veel problemen op. ;)

Save
#39 ·
Ik rijd 20 mijl met 4, 5 gallon brandstofblikken voor 92 octaan ethanolvrij. Ik probeer de motoren er altijd mee vol te houden. Plus ik voeg seafoam toe als de motoren even stil komen te staan. Ik houd de motoren altijd vol.

#42 ·
Als je mijn bericht hebt gelezen, heb ik gezegd dat ik mijn gas behandel met Stabil en ervoor zorg dat de tank tot de rand gevuld is, zodat er geen condensatie kan ontstaan, aangezien de meeste gemelde corrosie wordt veroorzaakt door water, niet door ethanol, wat ook kan gebeuren met pure benzine als je luchtruimte in een opslagtank laat.

• Like
Reactions: flyergc
Save
#45 ·
Als je mijn bericht leest, zei ik dat ik mijn benzine behandel met Stabil en ervoor zorg dat de tank tot de rand gevuld is, zodat er geen condensatie kan ontstaan, aangezien de meeste gemelde corrosie wordt veroorzaakt door water, niet door ethanol, wat ook kan gebeuren met pure benzine als je luchtruimte in een opslagtank laat.
Ik zou dat geen "onderhoud" noemen. En nee, de corrosie wordt niet veroorzaakt door het water... onze tanks zijn van plastic en kunnen niet roesten. Er zit niets in dat water zou beschadigen. Het water kan andere problemen veroorzaken (ontsteekt niet), maar het is absoluut de ethanol die de permanente problemen veroorzaakt. Er zijn tal van experimenten geweest die dat duidelijk aantonen. De tank vullen om de luchtruimte te verminderen is ongetwijfeld een goed idee, maar is het beter om de tank te vullen met een brandstof met een veel kortere houdbaarheid en die corrosiever is voor onderdelen van het brandstofsysteem dan de luchtruimte te laten?

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.