BMW K1600 Forum banner

Brandstofdop modificatie

40K views 67 replies 43 participants last post by  RedCard  
#1 ·
In Californië hebben we dampterugwinningssystemen op alle tankpistolen van benzinestations. In tegenstelling tot mijn vorige K1200GT gaat de tankdop van de K1600 niet erg ver open en maakt het erg moeilijk om de grote balg rond de vulopening langs de uitsteeksel aan de onderkant van de dop te krijgen. Je kunt de balg met de hand samendrukken om de brandstof te laten stromen, maar dit kan ervoor zorgen dat de vulopening erg ondiep in de tank zit en je riskeert overloop voordat de automatische afslag plaatsvindt.

Ik heb het dopontwerp bekeken en realiseerde me dat er een heel eenvoudige oplossing is. Hier is de volledig geopende dophoek voordat je begint.

Image

Ik heb de dopassemblage uit elkaar gehaald (4 schroeven die de ring aan de tank vasthouden, 2 schroeven van onderaf die het scharniermechanisme aan de ring vasthouden). Wees voorzichtig met een paar kleine veren in het scharniermechanisme. Ik gebruikte toen een kleine, platte naaldvijl om voorzichtig treden in de twee nokken te vijlen die de opening van de dop beperken. Ik heb telkens een klein beetje materiaal verwijderd, zodat de dop niet te ver opengaat, de tankring raakt en mogelijk de lak op de dop beschadigt. De volgende foto toont de stap die ik heb gevijld. Ik heb geen "voor" foto gemaakt, maar je kunt de jouwe gemakkelijk bekijken om te zien hoe het begon. Zorg ervoor dat je dit aan beide kanten gelijkmatig doet.

Image

Hier is het resultaat, na de montage. Veel beter en het gemak van tanken is sterk verbeterd. Ik hoop dat dit iemand helpt.

Image

#6 ·
Bedankt voor de afbeelding. Ik dacht dat je de tankdop zou omdraaien zodat het scharnier aan de voorkant zit, of voor gemakkelijkere toegang. Ik zal dit toevoegen aan de D-I-Y referentie thread. :gm
Helaas is het boutpatroon niet symmetrisch van voor naar achter. Let op de glanzende schroef in het midden en aan de voorkant. Er is geen overeenkomstige aan de achterkant.Toegevoegd in bewerking: Domme opmerking gemaakt zonder na te denken. Misschien kan de hele montage worden omgedraaid? Dat zou het misschien nog beter maken. Bedankt!

#7 ·
Ik woon in het VK, maar tijdens een reis naar Californië vorig jaar gebruikten mijn Amerikaanse vrienden een soort rubberen afstandhouder die ze bij zich hadden op hun fietsen om het tanken met die dampterugwinningslaarzen te vereenvoudigen. Het leek heel goed te werken.

In gebruik werd het gewoon op de vulhals van de brandstoftank geplaatst en de spuitmond van de pomp erin gestoken.

#11 ·
Ik heb het dopontwerp bekeken en me gerealiseerd dat er een heel eenvoudige oplossing is. Hier is de volledig geopende dophoek voordat je begint.

Image
Uitstekende aandacht voor detail om een oplossing te vinden!

Eén opmerking voor anderen die dit doen: je moet ook voorzichtig zijn met hoeveel je wegvijlt, anders komt de metalen afdeur in de bovenkant van de carrosseriestrip achter de dop terecht wanneer de dop volledig is geopend (als je de dop opent zoals ik doe - sleutel in het slot totdat de dop volledig open is, d.w.z. de deur volledig open, en dan de sleutel eruit).

#12 ·
Uitstekende aandacht voor detail om een oplossing te vinden!

Een opmerking voor anderen die dit doen: je moet ook voorzichtig zijn met hoeveel je afvijlt, anders komt de metalen afdeur in de bovenkant van de carrosseriestrip achter de dop terecht wanneer de dop volledig is geopend (als je de dop opent zoals ik - sleutel in het slot totdat de dop volledig is geopend, d.w.z. de deur volledig open, en dan de sleutel eruit haalt).
Uitstekend punt! Ik probeerde dit te vermelden in mijn kleine verslag, maar heb het waarschijnlijk niet goed uitgelegd. Ik heb heel langzaam materiaal verwijderd, zodat ik het met een heel kleine opening heb achtergelaten om te voorkomen dat de lak wordt beschadigd. De "octane"-sticker zou een beetje bescherming bieden, maar zou niet lang meegaan.

Toegevoegd in bewerking: Ik ben een beetje traag. Ik begrijp wat je zegt na een beetje nadenken. Ik ben net de garage ingegaan en heb het gecontroleerd. De sleutelafdekking komt net vrij van de carrosseriestrip met ongeveer 3 mm (1/8"). Phew. Ik denk dat mijn aandacht voor detail niet helemaal was wat we dachten... :)

#17 · (Edited)
Op mijn huidige motorfiets gebruik ik een LighTech sleutelloze tankdop die geweldig is. Ze maken er een voor de S1000RR, en volgens de online onderdelenfiche gebruiken de K1600 en S1000RR precies dezelfde tankdop. Maar ik hoor dat de onderdelenfiche soms verkeerd is, dus ik ga even langs een dealer om de tankdoppen van beide motoren te bekijken.

Als ze hetzelfde zijn, koop ik direct de LighTech dop voor de K1600. Dat zou veel gemakkelijker zijn dan het belachelijke gedoe met de originele dop.

EDIT: Ik heb een paar zeer gedetailleerde foto's van de LighTech dop voor de S1000RR gevonden. Kan iemand aan de hand van de foto's verifiëren of de bevestiging (zilveren onderdeel) van de LighTech op de K1600 zou passen?

#18 ·
Nou, ik ging naar de dealer en opende ze allebei, en ze leken compatibel te zijn. De dop zelf is absoluut identiek; de vraag is of de basis waarop ze worden gemonteerd voldoende op elkaar lijkt om de sleutelloze opening te laten werken. Nou, ik heb de tankdop besteld, dus als mijn GT eindelijk arriveert, kan ik proberen hem te monteren en te kijken hoe het gaat.

#19 ·
Hou ons op de hoogte CGame. Ik haat het om te proberen benzine in dit ding te gooien. Ik reed door Arizona en Colorado en tanken was geen probleem. Maar hier waar ik woon (Riverside, CA), is tanken een echte rompslomp. Als de vervanging van de tankdop niet past, zal ik waarschijnlijk cbdane's tankidee proberen (ik ben er wel een beetje nerveus over om dat te verknallen).

#20 ·
Neem me niet kwalijk dat ik het vraag, maar is het niet de verantwoordelijkheid van BMW om een ​​vuldop te leveren die dampterugwinningsbrandstofsproeiers in Californië (en elke andere staat die dampterugwinningssproeiers gebruikt) aankan? Als dit dezelfde vuldop is als die van de S1000RR, hebben die eigenaren dan hetzelfde tankprobleem?

#21 ·
Ik weet dat ze het doen, want ik ben naar de dealer geweest en hij heeft de tankdop van de S1000RR geopend. Het is precies hetzelfde onderdeel als dat van de K1600 en gaat 90 graden omhoog open, zoals te zien is op de foto's in deze thread. Sterker nog, dat geldt ook voor de F800ST (hoewel het niet per se hetzelfde onderdeel is), wat vooral erg is omdat de tankdop zich direct naast de zadeltas bevindt, en de verkoper zei dat de zadeltas het moeilijk maakt om de benzinepomp in de hoek te krijgen die nodig is om te tanken. Echt een slecht ontwerp.

#26 ·
Ik weet dat ze het doen, want ik ben naar de dealer gegaan en hij heeft de tankdop van de S1000RR geopend. Het is precies hetzelfde onderdeel als de K1600 en gaat 90 graden omhoog open, zoals te zien is op de foto's in deze thread. Sterker nog, dat doet de F800ST ook (hoewel het niet per se hetzelfde onderdeel is), wat vooral erg is omdat de tankdop zich direct naast de zadeltas bevindt, en de verkoper zei dat de zadeltas het moeilijk maakt om de benzinepomp in de hoek te krijgen die nodig is om te tanken. Echt een slecht ontwerp.
Dat is de dop die ik op mijn GTL heb. Schroeft erop en eraf.. Gemaakt van mooi aluminium, goede pasvorm en afwerking.... Hij stond vermeld als de S1000RR en hij past perfect!! Eenvoudig te installeren, kostte me 15 minuten...

#22 ·
Hier is een tool die geweldig werkt voor de huid van de California vapor recovery Nozzels. Ik heb er een op elk van mijn motoren die naar Californië of ergens anders zouden kunnen rijden waar zulke pompen zijn. Ik heb er een gebruikt op mijn laatste reis naar Californië op de K16GT. Werkte perfect. Bewaar hem in het kleine afsluitbare opbergvak aan de linkerkant van de 16. Zeer gemakkelijk te gebruiken en kost slechts $5,00 verzendkosten.

#23 ·
Hier is een tool die geweldig werkt voor de voorhuid op de California vapor recovery nozzels. Ik heb er een op elk van mijn motoren die naar Californië of ergens anders zouden kunnen rijden waar zulke pompen zijn. Ik heb er een gebruikt op mijn laatste reis naar Californië op de K16GT. Werkt perfect. Bewaar het in het kleine afsluitbare opbergvak aan de linkerkant van de 16. Zeer gemakkelijk te gebruiken en kost slechts $ 5,00 verzendkosten.

Klik op deze link voor foto's en bestelinfo.

Vapor Recovery Nozzle Tool - ADVrider
Dat is de perfecte oplossing als er geen tankdop in de weg zit.:k16:

#27 ·
Ik heb de Slingshot Racing schroefdop op de mijne geïnstalleerd, hij werkt geweldig. De vingergaten vullen zich met water tijdens regenbuien of het wassen, geen probleem... een snelle rit met uitgeschakelde tractiecontrole leegt ze snel. Vergrendelingsmogelijkheid is verloren gegaan, maar ik heb tot nu toe veel geluk gehad door te voorkomen dat iemand zich in mijn tank ontlast... of zand in mijn carter doet... of secondelijm in mijn rem- of koppelingsreservoirs... maar mijn tijd komt er misschien aan.

#31 ·
Ik wil weten waarom de dop achterstevoren was scharnierend. Ik zou denken dat het plaatsen van het scharnier naar de staven je veel ruimte zou geven om van achteren met de brandstofsproeier te komen en dingen gemakkelijker te maken
Velen hebben zich hetzelfde afgevraagd. Ik durf te wedden dat er veel over is nagedacht en dat we op een dag verlicht zullen worden. Lijkt me ook achterstevoren! Gewoon 180 graden draaien, of zelfs 90, zou het een stuk makkelijker in gebruik hebben gemaakt. Ik benijd de CA-rijders hier niet om.

#30 ·
Ik ben het ermee eens, het vullen van de K16 in de Bay Area is een avontuur; ook geen goede. Ik heb ook de McCuff geprobeerd. Het werkt redelijk goed voor de LT; niet zozeer voor de K16. De reden is dat de dop interfereert met het manchetapparaat en een afdichting creëert tussen de spuitmond en de brandstoftank. Ik heb net een bestelling geplaatst voor de schroefdop! Bedankt voor de tip!

#34 ·
Dan, de schroeven die je ziet, houden het stevig vast. Ik woon niet in Cal, maar rijd er vaak, er zijn andere staten en steden met het brandstofmondstuk van het balgtype. Maakt tanken vele malen gemakkelijker.

#35 · (Edited)
Ik heb de mijne deze week besteld. Ik hou gewoon van de andere look op de fiets. Bovendien is het een aanpassing die niet veel kost zoals de meeste andere.
Ik vind het er cool uitzien.
Dallas

19-1-12 Vandaag de mijne per post ontvangen. Ziet er goed uit en voelt goed aan. Ik kan niet wachten om het morgen erop te zetten en te zien hoe het eruit ziet. De mijne was zilver en slechts 55 inclusief verzendkosten.
Dallas