BMW K1600 Forum banner
41 - 60 of 679 Posts
Sorry als ik je verkeerd heb begrepen, het klonk niet goed.

Screen mirroring zou de controle via de motorfiets via de Bluetooth-verbinding, die ze vandaag hebben, niet stoppen. Je moet bedenken dat de wifi een add-on is voor de touringmotoren om een volledige kaart te tonen, de Bluetooth zit op alle TFT-modellen.

Screen mirroring is een weergavetechnologie, Miracast is een standaard binnen de WiFi Alliance en is ingebouwd in Android, Windows en Linux, Apple heeft zijn eigen oplossing die bekend staat als airplay.

Hoe dan ook, als ik het was, zou ik de reguliere screen mirroring-standaarden gebruiken in plaats van tijd te besteden aan het ontwikkelen van mijn eigen.
Omdat we nu allemaal wifi-connectiviteitsproblemen hebben.

De Bluetooth lijkt betrouwbaar en ik vermoed dat dit komt omdat de arme GS-mensen er 4 jaar over hebben gedaan om de rimpels eruit te halen.
Hmmmm, punt begrepen met betrekking tot screen mirroring. Ik ben alleen bekend met AirPlay, dat ik nooit gebruik, maar in mijn ervaring bedien je de weergave(s) altijd met het masterapparaat en niet met de slave(s). Maar zoals je zegt, misschien omzeilt de BT-verbinding met de app die beperking.

In ieder geval is het gebruik van een mirroringtechnologie van derden slechts het toevoegen van een ander element dat moet worden gesynchroniseerd om "alle systemen" te laten werken, nietwaar? Je zou nog steeds de wifi nodig hebben om de vereiste bandbreedte voor de kaartweergave te krijgen, tenzij je de gebruiker dwingt zijn apparaat op de motorfiets aan te sluiten EN je de kaartgegevens via de kabel zou kunnen leveren. Ik weet niet zeker of die interface dat toestaat buiten CarPlay en/of AA.
Edit: Maar dan zei je net dat het wel zo is en dat het een standaard is, dus ja, ik weet niet waarom. Ik ben ervan overtuigd dat er aanzienlijke interne discussie is geweest voordat ze eraan begonnen om hun eigen te ontwikkelen. Dit komt van een man die dat decennia lang heeft gedaan. Oh ja, ik heb talloze uren in die vergaderingen doorgebracht….

Ik ben dol op de TFT vanwege de helderheid, scherpte en flexibiliteit van de weer te geven info. Menu's zijn gemakkelijk te leren en te gebruiken, maar ik wil niet elke keer met de Motorrad-app en de verbindingsproblemen rommelen als de motorfiets wordt uitgeschakeld en opnieuw wordt opgestart. Zoveel sneller en gemakkelijker om bij Garmin XT te blijven.

Ik ben er klaar mee. Ik heb een nieuwe 22 RT gekocht en de app-schermverbinding verpest de hele motor voor mij. Start de motor, wacht tot de app verbinding maakt. Wacht nu tot wifi verbinding maakt om te zien of je je kaart krijgt. Nu zijn er 5 minuten verstreken, ik kan wegrijden. Oh oh. Moet stoppen om te tanken. Nu het hele ding opnieuw doen. Oh, het maakte geen verbinding. Nou, terug naar stap 1… Mijn BMW-auto heeft Apple Carplay. Werkt prima, dus ik weet dat BMW het kan. Ik ruil mijn nieuwe motor in voor een oude. Pre-TFT. De navigatie-eenheid op mijn 2018 K1600GA is eenvoudig en werkt altijd.

Ik moest naar binnen gaan en zo ongeveer alles van mijn telefoon verwijderen voordat ik überhaupt de kaarten kon downloaden... Toen ik dat eenmaal had gedaan, heeft het feilloos gewerkt

Ik heb het niet "opgegeven". Maar ik ben er niet blij mee hoe het functioneert.

Over het algemeen ben ik tevreden met het TFT-scherm. Het is erg gemakkelijk te lezen. Maar de lay-out kan veel beter. Vooral als je van "weergave" wisselt en belangrijke info van positie verandert op het scherm. Een voorbeeld is dat de versnellingsindicator verandert in alle schermopties zonder consistentie. Gegevens die van weergave naar weergave volgen, moeten in een consistent gebied blijven! Als ik naar die gegevens in één weergave kijk, zou ik die gegevens in hetzelfde algemene gebied in andere weergaven zoeken. Menselijke factoren engineering.

Ik ben het er wel mee eens dat je de BMW-app moet gebruiken, wat verschrikkelijk is. "Gebruik onze native app of deze dure maar leuke technologie is nutteloos voor je!" CarPlay/AA zou leuk geweest zijn. Het lijkt erop dat BMW de laatste tijd veel slechte keuzes maakt; tegen de wensen van de markt ingaat. Voorbeeld: de R18 flink pushen. Moet ik nog meer zeggen?? ;)

Moet het telefoonvak gebruiken, anders oververhit mijn telefoon
Ik gebruik het telefoonvak niet, want op zeer warme dagen oververhit de telefoon in dat vak. Het is boven de koeling voor de motor gebouwd. Ik probeerde het vak al vroeg toen het 35/95 was in Parijs en mijn telefoon zei dat hij oververhit was en stopte.

Op de zeer warme dagen laat ik gewoon de rits van mijn cockpit tas open en dit lijkt voldoende koeling te zijn, want ik heb dat probleem op vergelijkbare dagen nooit meer gehad.

De clue is dat, als je de motor ergens parkeert op een warme dag en dan terugkomt en de motor aanzet, de koelventilator voor dat vak al draait. Het heeft dus al oventemperatuur voordat je er überhaupt een telefoon in stopt die alle warmte van de radiatoren zachtjes bakt. Ik heb gewoon een kabel naar mijn cockpit tas getrokken. Op korte trips plug ik hem niet eens in.
Image

Heb het 10 dagen gebruikt van NY naar MI en terug naar NY en het werkt bijna (bijna) vlekkeloos. Had een probleem toen ik muziek afspeelde van mijn iPhone naar mijn headset, toen werd de kaartweergave beëindigd (weet niet zeker waarom, aangezien de kaartmodus via wifi en muziek via Bluetooth gaat).

Ik weet dat het niet is als het besturen van een vliegtuig in de soep, het schieten van een nadering op minimums. Maar vertrouwen op een wifi-verbinding voor de kaarten lijkt vreselijk riskant. Had mijn mobiele telefoon met de meegeleverde USB-aansluiting in het telefoonopslaggebied aan de motorfiets moeten kunnen bedraden. Zou een veel betrouwbaardere verbinding zijn.

Ik denk dat stoppen een slecht idee is, BMW heeft dit ding gebouwd en als we ze niet dwingen het te repareren, dan helpt dat niemand. Als het verbonden is, werkt het goed genoeg. Als ik op tournee ben, geloof ik niet in het inpakken van extra items.

Nee, we moeten druk uitoefenen op BMW om het op te lossen door problemen te escaleren naar uw dealer, uw vertegenwoordigers in het land en Duitsland en elk probleem via de app te melden. Niet door onderling op de forums te discussiëren.

Als iets niet geschikt is voor het doel, laat het hen dan weten, ook via sociale media, bijvoorbeeld Twitter.
Hoewel ik het commentaar respecteer, zal ik de eerste zijn om te getuigen van het feit dat de meeste dealers hun neus zullen ophalen voor uw positie. Een voorbeeld hiervan is het ondermaatse audiosysteem in de K-serie motoren. Dat zou beter moeten zijn voor 2022 en nieuwer, maar mijn 2016 audio is KUT. Toen ik vroeg naar Apple Car Play, was de reactie van 2 dealers: 'gaat nooit gebeuren!' De arrogantie was duidelijk en diepgaand en nu ik hoor over de gebrekkige TFT's, zal dit de wereldwijde verkoop beïnvloeden. BMW-auto's hebben Apple en Android carplay, dus waarom niet hun motoren??

Alsjeblieft, oh alsjeblieft, vertel ons hoe je dit gedaan hebt?!
Dagelijkse kaart gemaakt met Google Maps. Geconverteerd naar GPX. Airdrop naar iPhone met Garmin Explore-app. Die app synchroniseert met Explore op Garmin XT. Klaar.

Na het lezen van alle berichten over problemen met de nieuwe TFT & verbonden app voor navigatie, ben ik van gedachten veranderd over het upgraden naar een nieuwe K1600. In tegenstelling tot sommige berichten die zeggen dat de oudere systemen waardeloos zijn, heb ik geen problemen met mijn 2018 GA communicatie- en navigatiesysteem. Mijn iPhone, Nav 6 en SD-muziek werken allemaal perfect via BT met mijn SENA 10C headset. Het enige probleem dat ik had met mijn Nav 6, was een schokkerig scherm een paar keer vorig jaar. Garmin heeft het gratis vervangen in de winter, en de nieuwe is het hele seizoen foutloos geweest. Ik heb al een dozijn routes uitgestippeld op Basecamp en groepsritten geleid met mijn Nav6. Ik denk dat ik er de voorkeur aan geef om op mijn motor te springen en te rijden met mijn Garmin die feilloos de weg wijst, dan tijd te verspillen met het klooien met een smartphone-app en navigatie die af en toe werkt, maar dat ben ik dan.

Na het lezen van alle berichten over problemen met de nieuwe TFT & verbonden app voor navigatie, ben ik van gedachten veranderd over het upgraden naar een nieuwe K1600. In tegenstelling tot sommige berichten die zeggen dat de oudere systemen waardeloos zijn, heb ik geen problemen met mijn 2018 GA communicatie- en navigatiesysteem. Mijn iPhone, Nav 6 en SD-muziek werken allemaal perfect via BT met mijn SENA 10C headset. Het enige probleem dat ik had met mijn Nav 6, was een schokkerig scherm een paar keer vorig jaar. Garmin heeft het in de winter kosteloos vervangen en de nieuwe is het hele seizoen vlekkeloos geweest. Ik heb al een dozijn routes uitgestippeld op Basecamp en groepsritten geleid met mijn Nav6. Ik denk dat ik er de voorkeur aan geef om op mijn motor te springen en te rijden met mijn Garmin die feilloos de weg wijst, dan tijd te verspillen met een smartphone-app en navigatie die af en toe werkt, maar dat ben ik.
- Kevin
FWIW dit is NIET mijn ervaring. Ik ben nu wat tijd aan het besteden aan deze combinatie en ik heb precies één fout gehad toen ik niet wachtte tot de wifi opnieuw verbinding had gemaakt na een tankstop. Eenmaal verbonden heb ik precies nul verloren verbindingen ervaren.

In de RoW vervangt Garmin niet, zelfs niet als het minder dan een jaar oud is. Je hebt zoveel geluk dat je zo'n goede klantenservice van Garmin in de VS hebt.
Ja, in de VS deelt Garmin vervangingen uit als snoep op Halloween 😉

Toch werd ik tijdens mijn recente reis naar de Rockies eraan herinnerd hoe waardevol die simpele, op zichzelf staande kleine navigatiebox kan zijn. Wifi/internet toegang was verschrikkelijk. Ik moest een paar routes onderzoeken en ter plekke creëren, dus mijn telefoon was nutteloos. De GPS op de navigatie kwam te hulp. Ongeacht welk rattennest BMW ook aanneemt, ik zal altijd een Zumo XT of equivalent gemonteerd willen hebben. Als je het nodig hebt, heb je het nodig.

Ik ben nu wat tijd aan het opbouwen met deze combinatie en ik heb precies één fout gehad toen ik niet wachtte tot de wifi opnieuw verbinding maakte na een tankstop. Eenmaal verbonden heb ik precies nul verloren verbindingen ervaren.
Geweldig om te horen dat tenminste één rijder een goede ervaring heeft met de Connected App / TFT.

Ik ben er zeker van dat een deel van de problemen die mensen ervaren te wijten is aan onbekendheid, maar er zijn zeker een aantal bruikbaarheidsproblemen met de huidige "oplossing" van BMW die moeten worden opgelost, en een paar fundamentele problemen waarvan ik niet geloof dat ze kunnen worden opgelost binnen de grenzen van de huidige fysieke architectuur. Er is ook kernfunctionaliteit (voor degenen zoals ik die een vooraf geplande route willen afleggen op de wegen die ik bepaal) die ontbreekt.

41 - 60 of 679 Posts