BMW K1600 Forum banner

Hoe verwijder je de zijkoffers?

1 reading
12K views 18 replies 13 participants last post by  tailscookieiron  
#1 ·
Ik moet de achterste valbeugels op mijn 2021 GTL installeren, maar ik moet eerst de zijkoffers verwijderen. De handleiding bevat geen informatie en ik kan geen YouTube-video vinden. De video van Ilium Works begint met de zijkoffer eraf. Heeft iemand een video of instructie voor de verwijdering gezien?

• Like
Reactions: Geoff_3
#4 ·
@Frogman , forceer bij het opnieuw installeren van de zijkoffers NOOIT de vergrendeling naar beneden! Hij moet soepel naar beneden gaan als de koffer goed is uitgelijnd. Sommigen, waaronder ikzelf, hebben problemen gehad met het installeren van de koffers. Niemand weet waarom, maar bij sommige moet je druk uitoefenen met je knie, ongeveer 1/3 van de achterkant van de voorkant van het deksel, om de vergrendeling naar beneden te krijgen.

Duane

#5 ·
Ik heb ze net afgehaald, waarom staat er in mijn handleiding geen instructie om de behuizing te verwijderen?
Grevens - Nogmaals bedankt.
Gunnert - Bedankt voor de aanvullende info.
Nu kan ik de achterste valbeugels monteren. Dan ga ik aan de slag met het opnieuw installeren van de koffers.
Ik had dit allemaal onder de knie met 45 jaar HD-ervaring, nu zit ik weer op de basisschool!

#8 ·
Ik heb ze net afgehaald, waarom staat er in mijn handleiding geen instructie om de koffer te verwijderen?
Grevens - Nogmaals bedankt.
Gunnert - Bedankt voor de aanvullende info.
Nu kan ik de achterste valbeugels installeren. Dan behandel ik het opnieuw installeren van de koffers.
Ik had dit allemaal onder de knie met 45 jaar HD-rijervaring, nu zit ik weer op de basisschool!
De achterste beschermingsbeugels zijn eenvoudig te monteren en duren maximaal 10 minuten per kant. Slechts één ding: als u de sleutel verkeerd om draait, kan het moeilijk zijn om de hendel te sluiten, dus zorg ervoor dat de sleutel na montage is uitgelijnd met de stip op de koffer. Oefen dan voorzichtig druk uit om de hendel te sluiten. Controleer met het centrale vergrendelingssysteem of ze vergrendelen, zo niet, dan staat de sleutel in de verkeerde richting. Na het rijden van Harleys zult u dol zijn op de handling, snelheid en nog veel meer van de GTL.

#6 ·
+1 voor Gunnerts advies. Ik stond op het punt om te posten dat het moeilijke deel kan zijn om ze terug te plaatsen. Duw gewoon de voorkant een beetje omhoog en naar achteren. Eenmaal uitgelijnd, zouden ze met zeer weinig kracht weer op hun plaats moeten vergrendelen. Indien niet uitgelijnd, zal geen enkele kracht ze vergrendeld krijgen.

#11 ·
Als je achterbeschermbeugels hebt en de motor hebt laten vallen, kan het moeilijker worden om de zijkoffer te verwijderen en opnieuw te installeren, omdat de tongopname voor de zijkoffer uit de uitlijning is gebogen. Zoals Duane hierboven al zei, forceer de hendel niet omhoog bij het verwijderen van de zijkoffer of omlaag bij het terugplaatsen. Ik moet de mijne op zijn plaats manoeuvreren.

#14 ·
@Arizona Jim, ook niet voor mij. Kneedruk is nodig om mijn linker zijkoffer te installeren. Schudden en/of wiebelen helpt niet voor mijn probleem.

• Like
Reactions: tailscookieiron
#15 ·
Nou, het konijnenhol gaat dieper. Ik ga morgen de stad in om een Torx-gereedschap te kopen. Heb de behuizingen verwijderd, maar heb een Torx-gereedschap nodig om de achterste valbeugels te installeren.

• Like
Reactions: Alaska GT
#18 ·
Dit is niet de manier waarop je de zijkoffer zou moeten verwijderen.
Ik stuurde deze video een paar jaar geleden naar mijn beste vriend, die op een FJR rijdt. Nee, dat is absoluut NIET de beste manier om de zijkoffers te verwijderen.

• Like
Reactions: Peter MTB