BMW K1600 Forum banner

K1600 GTL Servicehandleiding

28K views 21 replies 15 participants last post by  Ourgang  
#1 ·
Ik overweeg een servicehandleiding te kopen voor mijn referentie. Ik doe graag eenvoudig onderhoud, d.w.z. olieverversen, remblokken, banden wisselen etc. De handleiding is alleen beschikbaar op een cd en werkt alleen op Windows. Ik heb een Mac en een kleine HP Notebook met een klein geheugen. Heeft iemand deze cd al op een Mac kunnen openen? Is het een PDF-bestand? Het kost $140 CDN. Ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik het kan gebruiken.

#3 ·
Het werkt niet op een Mac.............tenzij je Parallels of Bootcamp gebruikt om Windows in een VM-shell te draaien.

Het handmatig openen van de verschillende PDF's doet de belangrijkste functionaliteit van de cd-servicemanual teniet.......Elke procedure heeft meerdere subprocedures die openen met een directe link, om handmatig elke afzonderlijke PDF te vinden en te openen/sluiten zou een pijn zijn en moeilijk te onthouden, vooral bij meer gecompliceerde procedures.

Probeer het op je HP notebook en kijk hoe het gaat.

#6 ·
Een andere optie met lagere kosten is het kopen van de BMW K1600 Service Manual van Mark Barrett voor ongeveer $35. Het is ongeveer een halve inch dik en 123 pagina's dik, en vermeldt dat het "...als doel heeft u te begeleiden bij het uitvoeren van alle items die in het onderhoudsschema staan."

#8 · (Edited)
Een andere goedkopere optie zou zijn om de BMW K1600 Service Manual van Mark Barrett te kopen voor ongeveer $35. Het is ongeveer een halve inch dik en 123 pagina's en stelt dat het "...als doel heeft u te begeleiden bij het uitvoeren van alle items die in het onderhoudsschema staan."

Hier is de link:

www.MarksMotorcycleParts.co.uk

:bmw:
Ik was wat spullen aan het opruimen die overgebleven waren van toen ik mijn K1600 verkocht. Ik heb een exemplaar van deze handleiding en verzend binnen de VS voor $30. Alleen Paypal, PM me.

***VERKOCHT***

#7 ·
flebay heeft een handleiding uit het VK met ALLE fietsen erop, verzonden IIRC voor minder dan 20 $US. Niet de huidige editie, maar wel in de buurt, want er staat de XR in.
Best.

#9 ·
Ik heb zojuist mijn "officiële BMW" reparatiehandleidingen-cd ontvangen en deze werkt op het volgende:

Microsoft Windows XP/Vista/7/8/8.1
Microsoft Internet Explorer 6.0 of hoger
PDF-viewer.

Je kunt het op 4 afzonderlijke computers activeren. Ik heb het geactiveerd op mijn desktop met Windows 8 en mijn oude laptop met Vista.

Ik heb het gekocht bij Max's BMW online service voor $111,04 USD. Ik weet dat het ergens anders misschien goedkoper was geweest, maar ik wilde het risico niet nemen om een valse cd te krijgen. Deze zegt ook dat hij updatebaar is.

#11 ·
Ik overweeg een servicehandleiding te kopen voor mijn referentie. Ik doe graag eenvoudig onderhoud, zoals olieverversen, remblokken, banden wisselen etc. De handleiding is alleen beschikbaar op een cd en werkt alleen op Windows. Ik heb een Mac en een kleine HP Notebook met een klein geheugen. Heeft iemand deze cd op een Mac kunnen openen? Is het een PDF-bestand? Het is $140 CDN. Ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik het kan gebruiken.
Als niets anders werkt, installeer dan Parallels en een kopie van Windows. Het zal prima werken.

#13 ·
Als niets anders werkt, installeer dan Parallels en een kopie van Windows. Het zal prima werken.
Dat is wat ik gebruik................Mijn Macbook met Parallels.
Ik gebruik het voor de BMW servicehandleiding en ook voor de configuratie van mijn PDM60.

De PDM60-mensen zijn net met een Mac-versie gekomen die ik afgelopen weekend heb gebruikt......een beetje omslachtig, maar het werkte prima.
PDM60 PDM60 Universal Dashboard Download - PDM60

#14 ·
#15 ·
Ik heb net een notebook besteld om mijn Windows-gebaseerde bestanden te draaien, inclusief mijn servicehandleiding en werkgerelateerde bestanden. Kan iemand wat meer uitleg geven over het parallels-systeem? Ik zal dat misschien proberen op de Mac, maar ik ben niet zo handig met al die software.

#17 ·
Ik heb net een notebook besteld om mijn Windows-gebaseerde bestanden te draaien, inclusief mijn servicemanual en werkgerelateerde bestanden. Kan iemand iets meer uitleg geven over het parallelsysteem? Ik zal dat misschien proberen op de Mac, maar ik ben niet zo handig met al die software.
Hiermee kunt u MAC OSx en Windows OS tegelijkertijd uitvoeren (d.w.z. Parallels) ... gemakkelijk beide tegelijk gebruiken.
U hebt de Parallels-software en een geldige Windows-licentie nodig om beide uit te voeren ... Ik heb net een Windows 7-licentie gebruikt van een van mijn systemen die ik niet meer gebruik.

Het werkt heel goed ... Google Parallels voor Mac en je zult een heleboel informatie vinden.
Bootcamp is Apples versie, maar vereist dat u opnieuw opstart in elk afzonderlijk besturingssysteem.

Ik gebruik Parallels al meer dan 1 jaar voor verschillende Windows-toepassingen die ik gebruik ... werkt geweldig IMHO.

#16 ·
Bagman, veel succes met Parallels... Ik heb het geprobeerd...geen succes.

Duane

#20 ·
Bagman, succes met Parallels... Ik heb het geprobeerd...geen succes.

Duane
Ik ook... gemakkelijk genoeg om te installeren en te gebruiken, maar een grote PITA. Bevroor. Vastgelopen. Lagged. Maakte niet uit welke versie. Uiteindelijk heb ik gewoon een goedkope Dell-notebook gekocht om native pc-software/hardware te draaien. Elke cent waard om elk Parallels-bestand van mijn Mac te verwijderen! ;)

#18 ·
Brian, ik wou dat je dichter bij VA was... :)

Duane

#21 ·
Ik overweeg een servicehandleiding te kopen voor mijn referentie. Ik doe graag eenvoudig onderhoud, d.w.z. olieverversen, remblokken, banden verwisselen etc. De handleiding is alleen beschikbaar op een cd en werkt alleen op Windows. Ik heb een Mac en een kleine HP Notebook met een klein geheugen. Heeft iemand deze cd op een Mac kunnen openen? Is het een PDF-bestand? Het is $140 CDN. Ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik het kan gebruiken.
Welk jaarboek heb je gevonden? Ik wacht nog steeds op een '18-versie.

#22 ·
Ik heb een cd gekocht uit het VK die naar verluidt uit 2010 tot 2017 komt. Het was 12,49 GBP inclusief verzending naar Canada. De verkoper leek betrouwbaar op basis van zijn beoordelingen. Ik zal het proberen op mijn HP notebook met een externe drive en kijken hoe het werkt. Geen grote investering.