Ik rijd nu ongeveer 10 jaar. Mijn motorfietsontwikkeling is geweest: Harley Fat Boy, Kawasaki Nomad 1600, Kawasaki Voyager, Harley Road King en nu een 2018 K1600B. Ik heb ongeveer 2000 mijl op de B gereden en dacht dat het nuttig zou kunnen zijn om mijn gedachten te delen voor iemand die de overstap naar BMW overweegt. Ik weet dat alles relatief is aan de ervaring en het perspectief van een persoon, maar hier is de mijne.
Voordelen:
Trouwens - sommige mensen vallen BMW af op onderhoudskosten, wat volgens mij een slecht argument is. Als je niet je eigen sleutels draait, gaat elke motorfiets die je bezit jaarlijkse kosten met zich meebrengen. Wat we doen is inherent gevaarlijk, dus mijn houding is dat ik mijn motorfietsen in perfecte mechanische staat wil hebben als ik erop rijd, dus ik begroot $ 1.000 per jaar en ben nog nooit geschokt door onderhoud.
Voordelen:
- Geen motorwarmte! - Op al mijn vorige motoren moest ik iets doen om de intense motorwarmte (dijbeschermers, hitteschilden, leer, enz.) te beheersen om te voorkomen dat mijn dijen verbranden. Het lijkt misschien klein voor sommige mensen, maar dit is een enorm probleem voor mij.
- Motorremmen - Ik heb de motorfiets onlangs in een aantal bergweggetjes gereden. Ik was verbaasd over hoe goed de motorfiets remde. Op een steile helling kon ik de snelheid selecteren die ik wilde rijden door simpelweg de versnelling voor de snelheid te selecteren. Dit is een vertrouwenwekkende functie, hulde aan de ingenieurs.
- Ergonomie van de bedieningselementen - De bedieningselementen zijn zo goed doordacht. Ik vind het geweldig hoe gemakkelijk het is om alle bedieningselementen te manipuleren. Alleen al de locatie van de claxon en de lichtschakelaar is geniaal.
- Tractiecontrole - Dit is de eerste motorfiets die ik heb gehad met tractiecontrole en onlangs kwam ik een bocht om met een grindvlek op mijn pad. Het achterwiel gleed weg en ik voelde onmiddellijk de tractiecontrole ingrijpen en de tractie herstellen - geweldig!
- Elektronische vering - veranderingen kunnen aanbrengen met knoppen in plaats van met sleutels is geweldig.
- Voorwielophanging - De isolatie van de voorkant en het stuur is verbazingwekkend, omdat mijn handen niet de hele tijd rondstuiteren.
- Controle bij lage snelheid - full lock out u-bochten op deze motor zijn zo gemakkelijk in vergelijking met al mijn andere motoren.
- TPMS - het feit dat dit is ingebouwd en de stelen in de wielspaken zijn ingebouwd, is een geweldige functie.
- Precisie cruise control - de beste cruise control die ik ooit heb ervaren
- Vermogen - Ik vind het verbazingwekkend dat er in elke versnelling bij elke snelheid enorme vermogensreserves beschikbaar zijn. Hierdoor hoef ik mentaal niet te beheren in welke versnelling ik zit, want in de meeste gevallen maakt het echt niet uit. Ik ben overweldigd door hoeveel vermogen deze motorfiets heeft.
- Quick Shift - Voordat ik de motorfiets bezat, dacht ik dat deze functie voor mietjes was. Wie zou het ooit gebruiken? Ik gebruik het nu de hele tijd op en neer.
- Stil - Ik heb altijd van luide motoren gehouden, maar lange afstanden kunnen rijden zonder de constante dreun van geluid is ontspannend en verlengt mijn comfort. Ik had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen: ik ben dol op hoe stil mijn motorfiets is.
- Lichten - simpelweg de beste standaardverlichting van elke motorfiets.
- Lichtgewicht - Dit is de eerste motorfiets waarop ik aan de zijkant heb kunnen staan en mee heb kunnen lopen. Het lichtere gewicht is echt geweldig, maar heeft wel een nadeel op de snelweg.
- Rijdbaarheid - De vorige eigenaar zei: "Deze motorfiets rijdt letterlijk vanzelf". Ik vond dat een rare uitspraak, maar hij had precies gelijk. Er is bijna een zen-achtige kwaliteit aan de manier waarop de motorfiets in een bocht wil leunen. De besturing is zo precies dat ik vaak tegen mezelf mompel over hoe geweldig de techniek op deze motorfiets is.
- Remmen - heilige koe batman! Als je van een Harley komt, wees dan volledig voorbereid als je een handvol voorrem pakt, anders ga je over het stuur. Verbazingwekkend remmen!
- Comfort - van het V-Twin touring platform komen is er echt geen vergelijking. Deze motorfiets is niet zo comfortabel als al mijn andere motoren.
- Buffeting - Deze motorfiets houdt niet van zijwind of vuile lucht. Ik ben nog nooit zo rondgegooid op een motorfiets. Dat gezegd hebbende, ik heb me nog nooit onstabiel gevoeld. Je moet je er gewoon bewust van zijn en voorbereid zijn, maar zelfs in deze windomstandigheden sporen de motorfietsen goed.
Trouwens - sommige mensen vallen BMW af op onderhoudskosten, wat volgens mij een slecht argument is. Als je niet je eigen sleutels draait, gaat elke motorfiets die je bezit jaarlijkse kosten met zich meebrengen. Wat we doen is inherent gevaarlijk, dus mijn houding is dat ik mijn motorfietsen in perfecte mechanische staat wil hebben als ik erop rijd, dus ik begroot $ 1.000 per jaar en ben nog nooit geschokt door onderhoud.