BMW K1600 Forum banner

Koppelen (programmeren) nieuwe fob

17K views 22 replies 6 participants last post by  XtBimmer  
#1 ·
Hallo,

OK, hive brain, help me please...

Ik heb een nieuwe sleutelhanger en ik wil hem programmeren voor de motor.

Ik heb de 'start de motor en laat hem op de brandstoftanksensor'-methode geprobeerd, heb op de BMW-knop gedrukt terwijl hij op de tanksensor stond (voor veel meer dan 10 seconden). Hij heeft een nieuwe batterij (voor het geval dat!).

Mis ik iets?

Donna (blonde dame in nood) :kiss:

#2 ·
#5 ·
Post 18 states NOT to start the bike, and to keep the paired key away from the bike...Not being smart, just trying to help. Suggest to check the battery voltage anyway.
Het geprobeerd met de motorfiets aan, met de motorfiets aan en de motor draaiende, met de motorfiets aan en aangesloten op de acculader, elke combinatie en permutatie van de 'instructies' mogelijk. Een van mijn kinderen heeft de fob ver in huis meegenomen, ver buiten bereik. De nieuwe fob op de tank laten liggen tot de motor automatisch uitschakelde, op dat kleine BMW-knopje gedrukt tot ik bijna een nagel brak! Deze fob is nieuw, origineel, van een dealer in het VK...

De motorfiets herkent de fob wel als aanwezig, als je hem met alles uitgeschakeld op de tanksensor plaatst, krijg je rode knipperlichten van het alarm, hij wil hem gewoon niet accepteren...

Het wordt tijd voor percussief herprogrammeren... En ik heb net de hamer voor de klus!

#6 ·
Ik zit dan zonder ideeën, behalve dat de Britse fob misschien niet werkt in Oz :) Trouwens, wat bedoel je met automatisch uitschakelen van de motor? Ik heb een paar weken geleden gevraagd of de motor uitgaat als ik een sleutelhanger vergeet na het starten, en iedereen zei dat de motor blijft draaien?

#9 ·
Dan zit ik zonder ideeën, behalve dat de Britse fob misschien niet in Oz werkt :) Trouwens, wat bedoel je met automatisch uitschakelen van de motor? Ik vroeg een paar weken geleden of de motor zou uitschakelen als ik een sleutelhanger vergeet na het starten, en iedereen zei dat de motor zou blijven draaien?
. Het is een externe mogelijkheid als overheidsbeperkingen van toepassing zijn op het frequentiebereik van zendapparaten. Nu, als het optisch was, zou ik zeggen kijk naar de IR met een digitale camera

• Like
Reactions: ResQU
#8 · (Edited)
@Donna Bent u erin geslaagd de motorfiets te starten of (op te starten) met alleen de plastic noodsleutel? Originele sleutel niet in bereik... Zo ja, verwijder dan, zodra de stroom is ingeschakeld, de plastic sleutel van de motorfiets, plaats de nieuwe fob op de tank (ongeveer 5 cm voor de vuldop), wacht een paar minuten en druk dan met de nieuwe fob nog steeds op de tank op de BMW-knop. De sloten zouden moeten activeren, zo ja, dan is de nieuwe fob gekoppeld en zou u hem normaal moeten kunnen gebruiken... zo niet, probeer het dan opnieuw en wacht iets langer, nog steeds niet goed, controleer de batterij in de nieuwe fob en herhaal, nog steeds niets.... u moet uw dealer bezoeken, misschien is er een verandering in de nieuwere motorfiets. Eerlijk gezegd, dat zijn de stappen en als er een verandering is, plaats ze dan hier opnieuw . Succes, sorry dat dit u problemen bezorgt... Ook betekent het knipperende rode lampje Sleutel niet herkend

#10 ·
@Donna bent u erin geslaagd de motor te starten of (in te schakelen) met alleen de plastic noodsleutel? Originele sleutel niet in bereik...

Zo ja, verwijder dan nadat de stroom is ingeschakeld de plastic sleutel van de motor, plaats de nieuwe fob op de tank (ongeveer 5 cm voor de vuldop), wacht een paar minuten en druk dan met de nieuwe fob nog op de tank op de BMW-knop. De sloten zouden moeten activeren, zo ja, dan is de nieuwe fob gekoppeld en zou u hem normaal moeten kunnen gebruiken... zo niet, probeer het dan opnieuw en wacht iets langer, nog steeds niet goed, controleer de batterij in de nieuwe fob en herhaal, nog steeds niets.... u moet uw dealer bezoeken, misschien is er een verandering in de nieuwere motor.

Eerlijk gezegd, dat zijn de stappen en als er een verandering is, plaats ze dan hier opnieuw . Succes, het spijt me dat dit u problemen bezorgt...

Ook betekent het knipperende rode lampje Sleutel niet herkend
Ik zal dat morgen proberen (ik heb momenteel nachtdienst). Ik ga ook de frequentie controleren

#19 ·
Als u kunt, vergelijk dan de onderdeelnummers

#20 ·
Oké, sprak met een maat bij de winkel waar we vroeger de politiemotoren onderhielden toen we BMW's hadden. De afstandsbedieningen moeten worden geprogrammeerd om ze in te stellen voor codering, de mijne is leeg. Ze hebben niet de kit om die programmering te doen. Ik ga gewoon de reserve houden totdat ik iemand kan vinden om het in te stellen.

#23 ·
Altijd zo... zoals ik al zei met de auto, wilden ze een waanzinnige prijs om de fob te programmeren die ik kreeg, maar ik vond een man die het kon doen, maar ik moest onder het dashboard kruipen en de beveiligingsmodule verwijderen en naar hem brengen, zodat hij hem op zijn laptop kon aansluiten, om de fob-ID op de beveiligingsmodule te programmeren en vice versa.
Op de motoren is de beveiliging volgens mij anders, dus klonen kan niet gemakkelijk worden gedaan.
Ik wilde al een reserve-fob, dus ik bel hem misschien en kijk of zijn software het kan.