BMW K1600 Forum banner

Afstandsbediening zenderbevestiging

5.2K views 23 replies 19 participants last post by  ROBSMST  
#1 ·
Waar monteren mensen afstandsbedieningen op hun fietsen voor garagedeuropeners, GoPro's etc? Mijn garagedeuropener zit aan de sleutelhanger (ik heb een 2012 GTL), hij klappert veel maar is beheersbaar. Voor ritten langer dan een dag haal ik hem eraf en berg ik hem op in een van de opbergvakken. Ik heb net een GoPro vooraan gemonteerd en de afstandsbediening op de voorvork gemonteerd, maar met klittenband is het vrij fragiel. Ik vroeg me af hoe andere mensen dit hebben opgelost.

#9 ·
Ik gebruik een Mo-Door met een kabel van 18 inch naar de tankschakelaar. Je kunt het redelijk aanpassen. Ik koos de tankschakelaar omdat deze meer tastbaar aanvoelt als je handschoenen aan hebt. Ik monteerde de unit onder mijn zitting en leidde de draden/schakelaar net onder de tank.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb hetzelfde gedaan, Mo-Door met 18 inch kabel....Plaats de knop (trigger) onder de startknop....Het werkt geweldig! Plaats de zender onder het dashboard

#4 ·
Ik heb het BMW SOS-systeem niet geĂŻnstalleerd, dus ik heb de stuurknop ervoor gekocht, geĂŻnstalleerd, de kortstondige AAN-contacten gevonden en vervolgens de kabel in het rechter afsluitbare compartiment geleid en aangesloten op een reserve afstandsbediening voor de garagedeuropener. Gewoon de klep optillen, op de knop drukken en de afstandsbediening werkt. Ik ben deze weg gegaan omdat het er origineel uitziet.

#6 ·
Haalde de clip van een afstandsbediening voor de zonneklep. De afstandsbediening in de rechter borstzak van de jas gestoken, met de knoppen naar buiten gericht. Zodra ik binnen bereik ben, reik ik omhoog om op de knop te slaan. Meestal kan ik de deur vroeg genoeg openen om niet eens een voet op de oprit te hoeven zetten.

#13 ·
Clip van een afstandsbediening van een zonneklep gehaald.
Net als StevenV heb ik een standaard afstandsbediening voor een garagedeur (een kleinere) gebruikt en die met klittenband aan de binnenkant van het deksel van mijn linker opbergvak bevestigd. Ik moet wel stoppen om hem te activeren, maar het is vrij eenvoudig en hij zit altijd op de motor. Door hem met klittenband aan het deksel te bevestigen, blijft hij het meest toegankelijk in vergelijking met hem onder andere spullen te laten begraven en hij is beschermd tegen het weer.
Ik heb de clip van de mijne gehaald en heb hem in mijn linker opbergvak gehad, maar gewoon los en bovenop alle andere spullen daarin.

Ik heb hem (de afstandsbediening) laatst laten vallen en moest stoppen en van de motor afstappen, dus ik ga de mijne met klittenband aan de binnenkant van het deksel of mogelijk een van de binnenwanden bevestigen.

#8 ·
Net als StevenV gebruikte ik een standaard afstandsbediening voor de garagedeur (een kleinere) en ik bevestigde die met klittenband aan de binnenkant van het deksel van mijn linker opbergvak. Ik moet wel stoppen om hem te activeren, maar het is vrij eenvoudig en hij zit altijd op de motor. Door hem met klittenband aan het deksel te bevestigen, blijft hij het meest toegankelijk in vergelijking met hem onder andere spullen te laten begraven en is hij beschermd tegen het weer.

#10 ·

Attachments

#17 ·
#11 ·
Een andere geweldige optie is de draadloze MyQ-garagedeuropener. Mijn telefoon zit al op een houder boven de benzinetank, dus de app erop en Google Assist gebruiken, is een makkie. Ik kan hem overal openen/sluiten en UPS heeft mijn code om dozen in mijn garage te laten vallen en ze sluiten hem daarna. Ik krijg een melding via e-mail of sms. Genoeg verkrijgbaar op Amazon. Zeer eenvoudig te installeren. Veel rijplezier....!!!!

#15 ·
Ik heb mijn sleutelhanger-afstandsbediening met klittenband aan het dashboard rechts van de GPS bevestigd. Hij is grotendeels beschut tegen het weer en als ik in een flinke regenbui terechtkom, kan ik hem eraf halen en opbergen. Hij is gemakkelijk te bereiken en valt door zijn zwarte kleur nauwelijks op.

Attachments

• Like
Reactions: Geoff_3