BMW K1600 Forum banner

Tweede sleutel afstandsbediening

15K views 71 replies 31 participants last post by  Msflanag  
#1 ·
Ik heb een auto uit 2014 die werd geleverd met de oude handleiding waarin staat dat hij wordt geleverd met twee afstandsbedieningen voor de ontsteking. Ik kreeg er maar één. Ik heb dit aan de dealer laten weten en ze hebben me onder garantie een tweede afstandsbediening gegeven.

#2 ·
Modellen uit 2012 en 2013 werden geleverd met 2 afstandsbedieningen, daarna stapten ze over op slechts één (behalve voor de Exclusive-modellen). U kunt nog steeds om een tweede vragen, maar het hangt van de dealer af of ze u er een gratis geven of dat ze u de kosten in rekening brengen (in Europa is dat ongeveer 100.- als u er een koopt).

#3 ·
Ik heb een 2014 die werd geleverd met de oude handleiding waarin staat dat hij wordt geleverd met twee afstandsbedieningen voor de ontsteking. Ik kreeg er maar één. Ik wees de dealer hierop en ze gaven me een tweede sleutelhanger gratis onder garantie.
De 2015 GT-handleiding zegt hetzelfde... Ik heb een e-mail gestuurd met het verzoek om mijn 2e geprogrammeerde sleutel... benieuwd wat hij zegt...

#5 ·
Ik heb een 2014 die werd geleverd met de oude handleiding waarin staat dat hij wordt geleverd met twee afstandsbedieningen voor de ontsteking. Ik kreeg er maar één. Ik heb dit aan de dealer laten weten en ze hebben me gratis een tweede sleutelhanger bezorgd onder garantie.
Mijn 14 GTL werd met twee geleverd.

#6 ·
Mijn bouwdatum maart 2014 kwam met twee.

#8 ·
Mijn tweede fob-verhaal... Ik heb een 2015 GT, gekocht in november 2014.

Ten tijde van de aankoop vroeg ik naar een tweede fob... De dealer zocht naar een tweede - omdat ze dachten dat er ook twee zouden moeten zijn - toen ontdekt werd dat hij maar met één van het moederschip kwam, kocht ik uiteindelijk een tweede fob op het moment van de aankoop van de motor.

Ongeveer een maand later belde de dealer en informeerde me dat het moederschip hen de tweede fob vergoedde, en op hun beurt crediteerden ze mijn creditcard... erg aardig!

Ik bewaarde de eerste fob in mijn rijjas en gebruikte de tweede fob tijdens het wassen van de motor, of om hem in de garage te verplaatsen, enz... erg handig.

Daarnaast was het fijn om de tweede fob te hebben... aangezien de fob die bij de motor kwam vorige maand defect raakte en vervangen moest worden onder garantie... dus het was fijn om de tweede fob te gebruiken, terwijl ik wachtte op de nieuwe uit Duitsland... duurde ongeveer een week.

Hoewel ik er zeker van ben dat de 'noodsleutel' hetzelfde had kunnen bereiken...

#16 ·
Ik heb het mijn dealer gevraagd en dit was zijn antwoord:

Hallo Brad. Ik heb de service gevraagd om de VIN's van motoren die een 2e fob zouden moeten krijgen te bekijken en uw VIN staat helaas niet op de lijst. Dit is gebaseerd op productiedata en uw motor is na de cut-off gebouwd.

Dus sommige 2015 GT's krijgen er 2 en na een bepaalde bouwdatum maar 1... Alle GTL E's krijgen er 2...

Brad

#20 ·
Ik vroeg het aan mijn dealer en hij zei dat het er maar één was. Toen vroeg ik het aan de dochter van de eigenaar en vertelde haar dat er duidelijk twee FOBS staan. Kort daarna kreeg ik een telefoontje met de mededeling dat BMW er vroeger twee leverde, maar dat ze het hebben veranderd in één. Ze hebben de handleidingen veranderd, maar de handleidingen die al waren gemaakt of met de motorfiets werden geleverd, hebben ze met rust gelaten.

Naar verluidt informeren ze bij BMW of ze er nog een kunnen krijgen. We zullen zien...

#21 ·
Ik kreeg gisteren van mijn dealer te horen dat ik er geen tweede kan krijgen voor mijn 2015. Maar ik heb ook nooit de plastic sleutel gekregen, waar ik nog steeds op wacht van hen.

#24 ·
#25 ·
Moet ik nu het aanbod van beide tweede sleutels aannemen, of wachten tot ik ze daadwerkelijk nodig heb? Levensduur van de batterij, levensduur van de fob, etc.? Ik heb het plastic ding onder de stoel, maar nu zet deze post me aan het denken.

#27 ·
Mijn 2016 GT (opgehaald in november 2015) kwam tot mijn verbazing met slechts één sleutel, tot verbazing van de eigenaar van mijn dealer. Hij noemde het mij op het moment van levering en zei dat hij de 2e sleutel goed zou maken. Ik noemde dat mijn 12' GTL die ik net had ingeruild voor de nieuwe 16' twee sleutels had en dat ik de 2e sleutel op dit moment echt niet nodig had, maar als de dingen veranderden (verloren, defect), zou ik hem de 2e sleutel laten bezorgen... en hij zei dat dit in mijn dossier zou worden genoteerd voor het geval hij niet beschikbaar is op het moment dat ik ooit mijn tweede sleutel zou moeten aanvragen.

Toen haalde ik ongeveer twee weken later mijn 16' R1200GSA op en opnieuw kwam er maar één sleutelloze fob met deze motor (hoewel de handleiding zegt dat er twee sleutels zijn meegeleverd... net als mijn GT-handleiding), dus ik vertelde de eigenaar opnieuw om mijn dossier te noteren, en als/wanneer ik ooit mijn tweede sleutel nodig heb, zou hij hem kosteloos beschikbaar hebben.

Ik weet niet zeker of ik nu het aanbod van beide tweede sleutels moet accepteren, of moet wachten tot ik ze daadwerkelijk nodig heb? Levensduur van de batterij, levensduur van de fob, enz.? Ik heb het plastic ding onder de stoel, maar nu doet deze post me nadenken.
Ik zou ze nu halen zolang je kunt... het is mijn ervaring geweest om niet te wachten om dit soort dingen te krijgen... JMO...

Ververs de FOB-batterijen altijd één keer per jaar, of je ze nu nodig hebt of niet...

Brad

#28 ·
Ik heb net van mijn dealer vernomen dat ze mijn tweede sleutel hebben ontvangen, als gevolg van het indienen van een claim bij BMW, aangezien in de handleiding staat dat ik er twee zou moeten hebben. Ik haal hem op en laat hem programmeren als mijn eerste servicebeurt is gedaan.

#29 ·
Ik moet nu mijn handleiding lezen.

#30 ·
Moet nu mijn handleiding lezen.
Zoals de handleiding leest, zou ieder van ons 2 radio-gecontroleerde FOB's en 1 grijze valet-sleutel moeten ontvangen... dus als ik uitga van die verklaring, had ik 2 RC FOB's moeten krijgen, maar er is blijkbaar een afkapdatum, fabricagedatum waarbij je maar 1 RC-sleutel FOB en 1 grijze valet-sleutel krijgt :frown:

#31 · (Edited)
Vandaag langs mijn dealer geweest en ze claimen mijn tweede sleutelhanger (2015 GLT gekocht in april 2015). Er is een lijst van 18 pagina's met chassisnummers die in aanmerking komen voor de tweede sleutel. Mijn dealer was zich niet eens bewust van het probleem voordat ik ernaar vroeg. Zou de tweede sleutelhanger over een paar dagen moeten hebben.

#33 ·
Je zou zeker twee FOB's moeten hebben, gratis of anderszins, zoals ik gisteren ontdekte. Zie draad "Well DUH":frown: