Mijn 2016 GT (opgehaald in november 2015) kwam tot mijn verbazing met slechts één sleutel, tot verbazing van de eigenaar van mijn dealer. Hij noemde het mij op het moment van levering en zei dat hij de 2e sleutel goed zou maken. Ik noemde dat mijn 12' GTL die ik net had ingeruild voor de nieuwe 16' twee sleutels had en dat ik de 2e sleutel op dit moment echt niet nodig had, maar als de dingen veranderden (verloren, defect), zou ik hem de 2e sleutel laten bezorgen... en hij zei dat dit in mijn dossier zou worden genoteerd voor het geval hij niet beschikbaar is op het moment dat ik ooit mijn tweede sleutel zou moeten aanvragen.
Toen haalde ik ongeveer twee weken later mijn 16' R1200GSA op en opnieuw kwam er maar één sleutelloze fob met deze motor (hoewel de handleiding zegt dat er twee sleutels zijn meegeleverd... net als mijn GT-handleiding), dus ik vertelde de eigenaar opnieuw om mijn dossier te noteren, en als/wanneer ik ooit mijn tweede sleutel nodig heb, zou hij hem kosteloos beschikbaar hebben.
Ik weet niet zeker of ik nu het aanbod van beide tweede sleutels moet accepteren, of moet wachten tot ik ze daadwerkelijk nodig heb? Levensduur van de batterij, levensduur van de fob, enz.? Ik heb het plastic ding onder de stoel, maar nu doet deze post me nadenken.