BMW K1600 Forum banner

Sena 20S Koppelingsdilemma

13K views 9 replies 8 participants last post by  Buerkletucson  
#1 ·
Dit is waarschijnlijk allemaal al eerder gedaan, maar misschien kan iemand me een paar tips geven. Ik heb een BMW K1600GTL (2015), IPhone 6 Plus, Sena 20S en de NavV. Firmware op de Sena is bijgewerkt naar 1.6. Dit is mijn koppelingsvolgorde na het uitvoeren van fabrieksinstellingen. Zet de headset aan & druk 5 seconden op de telefoontoets totdat de LED rood & blauw knippert en de eerste telefoonkoppeling aangaat. Dan druk ik op de Jog Dial en de stem zegt Media selective pairing. Dan koppel ik de Sena en BMW BT samen & het werkt prima. Dan zet ik de Sena uit. Ik zet de Sena weer aan, druk 6 seconden op de jogdial, wacht op de 2e mobiele koppeling, druk op de telefoontoets, druk dan nogmaals op de telefoontoets & krijg groen licht, dan koppel ik de GPS aan de Sena. Dan verbind ik de iPhone met de Nav & als laatste verbind ik de iPhone met de Sena met behulp van de eerste telefoonkoppeling. Al mijn functies lijken goed te werken, BEHALVE wanneer ik audiotasking heb ingeschakeld & de intercom uitgaat, mijn muziek van mijn telefoon niet afneemt maar op hetzelfde niveau blijft als het intercomvolume, wat ik ook doe. Als ik een telefoongesprek krijg, neemt het volume van de muziek af zoals het hoort & neemt het dan toe tot wat het was voordat de intercom aanging. Ik heb geëxperimenteerd & ontdekt dat door audiotasking uit te schakelen, wanneer de intercom aangaat, de muziek wordt uitgeschakeld tijdens de intercom & terugkeert naar hetzelfde niveau nadat de intercomfunctie is voltooid. Ik heb de audiotasking ingesteld op 10 & de intercom-audio-overlaygevoeligheid hoog ingesteld. Ik heb geprobeerd de instellingen te verlagen & geen verandering. De enige manier waarop het werkt, is door het uit te schakelen. Ik vermoed een firmwareprobleem of compatibiliteitsprobleem met een combinatie van BMW BT, Iphone of Nav v. Ook krijg ik geen GPS-opdrachten via de headset, tenzij ik de stuurcontrole gebruik & de luidsprekerinstelling indruk, wat mijn oplossing hiervoor is. Ik zal experimenteren om te zien of het inschakelen van de audiotasking dit oplost, maar dan heb ik geen goede intercomfunctie. Houd er rekening mee dat wanneer u audiotasking uitschakelt, navigatieondersteuning is ingeschakeld als u die configuratie eerst uitvoert. Ik zou alle hulp hierbij zeer op prijs stellen, aangezien ik hier talloze uren aan heb besteed. Sena-hulp is nutteloos geweest. Ze willen de unit vervangen & mijn dealer heeft dit al gedaan & er is niets mis met de unit.

#2 ·
Wat ik interessant vind, is dat je je telefoon koppelt aan de Nav en de Sena. Waarom? Zou het koppelen van de telefoon aan de Nav niet genoeg moeten zijn?

#3 · (Edited)
Bericht van ceainc op 16 februari en werkte geweldig voor mij

Dit is mijn setup met Sena 20S, zodat ik FM- en XM-muziek kan luisteren van het BMW audiosysteem, NAV V-spraakbegeleiding kan ontvangen en kan bellen/ontvangen met 20S, en ook kan zien wie er belt op NAV V.

Verbindingsvolgorde als volgt:

!! Voordat u iets doet, zet u uw 20s terug naar de fabrieksinstellingen, ontkoppelt u alles in de BMW BT-module en in NAV V ontkoppelt/wist u uw telefoon en 20s.

1. Zet de headset aan en druk 5 seconden op de Telefoonknop
totdat de LED afwisselend rood en blauw knippert en u
meerdere pieptonen hoort.

2. Tik binnen 2 seconden opnieuw op de Jog Dial, dan gaat de LED
rood knipperen en veranderen de pieptonen in dubbele middentonen.
U hoort een gesproken prompt met de tekst "Media selective pairing".

3. Zoek Sena 20S op uw BMW BT. Na deze verbinding zou u FM of XM in uw headset moeten kunnen horen.

4. Zet de headset aan en druk 5 seconden op de Telefoonknop
totdat de LED afwisselend rood en blauw knippert en u

5. Tik binnen 2 seconden opnieuw op de Telefoonknop, dan gaat de LED
blauw knipperen en veranderen de pieptonen in meerdere middentonen.
U hoort een gesproken prompt met de tekst "Phone selective pairing".

6. Zoek 20S op NAV V en selecteer het.

7. Als u de Garmin Smartphone Link-app gebruikt, start dan eerst de app.
Zet uw telefoon op BT-detectiemodus en zoek vervolgens uw telefoon op NAV V en maak dan verbinding.

8. U bent klaar, geniet ervan!

Opnieuw verbinden:
1. Zet uw telefoon aan.
2. Zet BMW aan.
3. Zet Sena 20s aan.

Opmerking:
Ik heb firmware v1.6 op mijn 20s.
Mijn NAV V heeft de laatste update van 28-2-2016, gebruik Garmin Express om uw NAV V bij te werken.

Bedankt

#7 ·
Dit is mijn setup met Sena 20S, zodat ik FM en XM muziek kan luisteren van het BMW audiosysteem, NAV V gesproken aanwijzingen kan ontvangen en kan bellen/ontvangen met 20S, en ook kan zien wie er belt op NAV V.

Verbindingsvolgorde als volgt:

!! Voordat je iets doet, reset je je 20s naar de fabrieksinstellingen, ontkoppel je alles in de BMW BT-module en in NAV V ontkoppel/wis je je telefoon en 20s.

1. Zet de headset aan en druk 5 seconden op de Telefoonknop
totdat de LED afwisselend rood en blauw knippert en je

2. Tik binnen 2 seconden nogmaals op de Jog Dial, dan gaat de LED
rood knipperen en veranderen de pieptonen in dubbele middentonen. Je
hoort een gesproken melding met de tekst "Media selective pairing".

3. Zoek Sena 20S op je BMW BT. Na deze verbinding zou je FM of XM in je headset moeten kunnen horen.

4. Zet de headset aan en druk 5 seconden op de Telefoonknop
totdat de LED afwisselend rood en blauw knippert en je

5. Tik binnen 2 seconden nogmaals op de Telefoonknop, dan gaat de LED
blauw knipperen en veranderen de pieptonen in meerdere middentonen.
Je hoort een gesproken melding met de tekst "Phone selective pairing".

6. Zoek 20S op NAV V en selecteer het.

7. Als je de Garmin Smartphone Link-app gebruikt, start dan eerst de app.
Zet je telefoon op BT-detectiemodus en zoek dan je telefoon op NAV V en maak dan verbinding.

8. Je bent klaar, geniet ervan!

Opnieuw verbinden:
1. Zet je telefoon aan.
2. Zet BMW aan.
3. Zet Sena 20s aan.

Opmerking:
Ik heb firmware v1.6 op mijn 20s.
Mijn NAV V heeft de laatste update van 28-2-2016, gebruik Garmin Express om je NAV V te updaten.

Bedankt
Kan ik met deze setup nog steeds mijn sena (intercom) koppelen met de passagier?

Bedankt voor de hulp, werkte geweldig.

#4 ·
Bedankt bmwrider 64. Uw instructies waren eigenlijk wat ik eerder heb gevolgd. Al deze stappen werken prima, behalve zoals ik eerder zei, met audiotasking ingeschakeld, als ik naar muziek luister vanaf mijn smartphone, het muziekvolume niet lager wordt zoals het zou moeten & ik luister naar muziek & de intercom op hetzelfde volumeniveau, wat iedereen gek maakt. Als ik deze functie uitschakel, stopt de muziek wanneer mijn intercom aangaat en keert terug wanneer de intercom klaar is. De glitch zit dus in audiotasking, want als het is uitgeschakeld, krijg ik geen gesproken commando's van de GPS via mijn headset. Heeft iemand anders deze glitch en een oplossing? Bedankt

#6 ·
Bedankt bmwrider 64. Uw instructies waren eigenlijk wat ik eerder heb gevolgd. Al deze stappen hebben alles prima laten werken, behalve zoals ik eerder zei met audio multitasking ingeschakeld, als ik naar muziek luister vanaf mijn smartphone, wordt het volume van de muziek niet verlaagd zoals het zou moeten en luister ik naar muziek en de intercom op hetzelfde volumeniveau, wat iedereen gek maakt. Als ik deze functie uitschakel, stopt de muziek wanneer mijn intercom aangaat en keert terug wanneer de intercom klaar is. De glitch zit dus in de audio multitasking, want als het is uitgeschakeld, krijg ik geen gesproken commando's van de GPS via mijn headset. Heeft iemand anders deze glitch en een oplossing. Bedankt
Het enige wat ik zou kunnen toevoegen, is dat het volume van elke component moet worden gewijzigd terwijl je naar een van die componenten luistert. Met andere woorden, als je naar muziek luistert en de GPS begint te praten, verandert het draaien van de jogdial alleen het volume van de GPS, waardoor het volume van de muziek hetzelfde blijft.
Ik weet niet of dit zal helpen, maar ik dacht dat het gezegd moest worden. Als dit met beide eenheden is gebeurd, klinkt het als een setup-probleem. Ik heb een goede ervaring gehad met Sena toen ik een probleem had. Probeer ze opnieuw en misschien kunt u vragen naar iemand met meer ervaring. Succes.

#5 ·
Veel wegen leiden naar Rome, zo heb ik de mijne ingesteld.

Sena gekoppeld aan K1600 als telefoon of alleen A2dp, beide methoden werken om de motorfiets als mediabron te gebruiken, aangezien het HPF-protocol eenvoudigweg wordt genegeerd.

Sena gekoppeld aan Nav 5 als tweede telefoon, geen GPS, dus geen groen knipperen!
Nav 5 gekoppeld aan telefoon. Als GPS als GPS is gekoppeld, kunt u niet bellen.

Ik heb een Android-telefoon, maar we kunnen naar de muziek luisteren van de iPod die op de motorfiets is aangesloten, de muziek delen, de muziek wordt zachter als we praten. Werkt redelijk goed, maar de antenne moet omhoog.

Je zou ook media van je telefoon kunnen streamen in plaats van van de motorfiets, in dat geval hoef je de GPS niet aan de telefoon te koppelen. Koppel hem gewoon als telefoon 1 en je hebt een telefoon en muziek, en de GPS kan worden gekoppeld als telefoon 2 met of zonder de GPS-vlag. Indien gekoppeld als GPS (groen knipperen) onderbreekt het alles met de turn-by-turn en schakelt het de functie voor het verlagen van het muziekvolume uit.