BMW K1600 Forum banner

Sidi Armada

4.6K views 10 replies 7 participants last post by  racer1735  
#1 · (Edited)
Heeft iemand deze laarzen? Geen dealer in mijn buurt heeft ze op voorraad. Goede recensies op Revzilla. Heeft iemand ze hier en kan commentaar geven?

#4 ·
Ik heb die specifieke laarzen niet gehad, maar ik ben een enorme Sidi-fan. Ik ben begonnen met mountainbike- en racefietsschoenen, en de prestaties waren uitstekend. Voor motorfietsen heb ik de Sidi Canyon en de Mag 1, en beide zijn uitstekend geweest. Ik heb meer dan 50.000 mijl op de Canyons gereden en mijn voeten zijn nog nooit nat geweest. Ik heb de Mag 1's gekocht voor meer enkelbescherming om te gebruiken met mijn R. Tot nu toe gaat het goed met ze. De Mag 1 heeft een ventilatieopening in de teen, wat echt helpt om de tenen koel te houden tijdens het rijden.

Ik hoop dat dit helpt!

#5 ·
Hoewel ik de Armada niet heb gehad, heb ik de SIDI Canyon al ongeveer 6 jaar en 160.000 kilometer.
https://www.revzilla.com/motorcycle/sidi-canyon-gore-tex-boots

Ik heb onlangs ook de SIDI Adventure 2 Gore gekocht voor wat meer bescherming.
https://www.revzilla.com/motorcycle/sidi-adventure-2-gore-tex-boots

Voeten zijn altijd droog geweest. De Canyons zijn gemakkelijker om in te lopen dan die met extra versteviging zoals de Armada en Adventure. Net als de recensies op Revzilla, piepen de Adventure 2 tijdens het lopen, dus het smeren van de plastic draaipunten is een must. Dat is mijn enige klacht, en alleen bij de Adventure, niet bij de Canyons. Houd de wrijvingspunten gesmeerd en ze piepen niet.

Als ze goed passen, zult u niet teleurgesteld zijn in hun prestaties. Naar mijn mening zeker het geld waard voor comfort en bescherming.

#6 ·
Heeft iemand deze laarzen? Geen dealer in mijn buurt heeft ze op voorraad. Goede recensies op Revzilla. Heeft iemand ze hier en kan hij/zij commentaar geven?

https://www.revzilla.com/motorcycle/sidi-armada-gore-tex-boots
Ik ben een grote SIDI-fan, dus ik verwachtte geweldige recensies van deze laars. Eén recensie die me zorgen baart, is de 1-sterren recensie. De rijder rijdt op een K1600B en heeft problemen met de versnellingspook die door zijn laarzen slijt. Ik heb 2 verschillende sets laarzen waarbij mijn K1600GT dit heeft gedaan, dus tenzij SIDI zijn/mijn laars onder deze omstandigheid zou vervangen, zou ik misschien meer naar de SIDA Adventure 2's moeten neigen.

#8 ·
Ik was afgelopen herfst aan het winkelen voor deze A-stars. Heb een paar gepast bij motorcycle gear.com. Ze voelden erg goed aan en ik overwoog ze sterk totdat ik een paar Dainese Nexus D-WP laarzen aantrok. Zeer vergelijkbare bescherming, maar de pasvorm en het gevoel zijn een stuk beter. Ze voelen als een handgemaakte schoen en zijn met de scharnierende enkel een fluitje van een cent om in te lopen. De WP (waterdicht) kosten evenveel als de 'reguliere' versie.

#9 ·
Ik was afgelopen herfst bezig met het shoppen van deze A-stars. Heb een paar gepast bij motorcycle gear.com. Ze voelden erg goed aan en ik overwoog ze sterk totdat ik een paar Dainese Nexus D-WP laarzen paste. Zeer vergelijkbare bescherming, maar de pasvorm en het gevoel zijn een klasse beter. Ze voelen als een handgemaakte schoen en met de scharnierende enkel zijn ze een fluitje van een cent om in te lopen. De WP (waterdicht) kosten evenveel als de 'reguliere' versie.
HĂ©, goed om te weten. Goede grip met die Dainese's als je je voet neerzet om te stoppen?

Helemaal geen spijt?
Ik heb geen dealers in de buurt die ze op voorraad hebben, dus ik kan deze laarzen niet passen of persoonlijk bekijken. Ik heb mijn shortlist teruggebracht tot ongeveer 10, lol

#10 ·
Ik ben een grote Sidi-fan en heb meerdere van hun sportlaarzen gehad. Geen persoonlijke ervaring met hun adventure-laarzen zoals de Armada en Canyon. De sportstijlen zijn geweldig op de motor, maar geven je blaren als je ervan afstapt. Ze zijn helemaal NIET ontworpen om op te lopen, en dat zal Sidi je vertellen. Harde tussenzool. Sommigen zeggen dat ze daar druk voelen als ze op de voetsteunen staan, maar mijn ervaring is dat de harde zool het gewicht van de voetsteun over de hele voet verdeelt. Als ik mijn 245 lbs. uitgeruste gewicht op 1/2" voetsteunen zet, voelt het alsof de druk over de hele voet verdeeld is. Blade short boot, en voorganger van wat ze nu de performer gore tex noemen (ik kan me niet herinneren hoe die van mij heten, maar vrijwel dezelfde laars) is wat ik nu heb.

De Arias gepast, echt leuk gevonden en zou ze gaan kopen, omdat ze meer sport-touring georiënteerd en flexibeler zijn, maar voordat ik de trekker overhaalde, zag ik @Gunnerts aanbeveling voor de Daytona Arrow GTX, en kocht daar een paar van. Zo'n grote Sidi-fan als ik ben, ik ben absoluut verliefd op de Daytonas.

https://www.revzilla.com/motorcycle...w-sport-gtx-boots?gclid=EAIaIQobChMIgPOnsZy95AIVsP_jBx28ewvxEAAYASAAEgIYcfD_BwE

• Like
Reactions: Gunnert