BMW K1600 Forum banner

Ervaringen met Chigee AIO5 Play voor BMW

2.2K views 13 replies 5 participants last post by  Bodotes  
#1 ·
Ik heb een 2016 GTL. Ik heb AIO5 play voor bmw en de cgrc can module ontvangen. Ik heb beide geïnstalleerd en ik heb wonder wheel controle over de chigee. Mijn probleem is dat bij het gebruik van de chigee met de ww, het dashboardmenu tegelijkertijd verandert met elke beweging van ww. De pagina van Chigee zegt dit over de K-serie 2011 tot 2021:
  • Gelijktijdige bediening treedt alleen op in de Secundaire Instellingen Interface van het BMW instrumentenpaneel.
Ik probeer de gelijktijdige bediening te vermijden en weet niet zeker wat ze bedoelen met Secundaire Instellingen Interface. Ik heb een ticket op hun website geplaatst maar heb nog niets gehoord. Heeft iemand dezelfde ervaring en heeft dit opgelost?
De workaround zou zijn om de chigee afstandsbediening te krijgen, maar vanwege de stuurconfiguratie op de 2016 is er geen goede manier om deze te monteren.

#2 ·
Mijn begrip van "Secondary Setting Interface" is wanneer het instellingenmenu wordt geactiveerd. Dat is de enige keer dat zowel Chigee- als dash-instellingen tegelijkertijd visueel worden aangepast.

Als tijdelijke oplossing, als ik instellingen op het dashboard van de motorfiets moet aanpassen, houd ik de linkerknop op de jog-wheel lang ingedrukt om CarPlay/Android Auto te verlaten (en naar het standaard dashboard van Chigee te gaan).
De jog-wheel interface werkt niet op deze locatie.

Zodra ik klaar ben met het aanpassen van instellingen op de motorfiets, verlaat ik het instellingenmenu van de motorfiets; Houd de jog-wheel opnieuw lang ingedrukt om terug te schakelen naar CarPlay/AA op de Chigee.

#3 ·
Je hebt de CG Can en de RC niet nodig - het een of het ander. Ik heb voor de RC gekozen omdat ik niet wilde rommelen met het overschakelen naar de secundaire interface tijdens het rijden. Niet perfect, maar het werkt prima voor mijn behoeften. Ik denk dat ik het eigenlijk prefereer boven het gebruik van de WW voor de CHigee.

#4 ·
Je hebt de CG Can en de RC niet nodig - de een of de ander. Ik koos voor de RC omdat ik niet wilde rommelen met het overschakelen naar de secundaire interface tijdens het rijden. Niet perfect, maar het werkt prima voor mijn behoeften. Ik denk dat ik het eigenlijk prefereer boven het gebruik van de WW voor de CHigee.
Ik ben me ervan bewust dat ik maar een van de twee nodig heb. Er is gewoon geen goede montageplek voor de knop-afstandsbediening met de beugel die erbij zit. Kun je een foto sturen van hoe je je afstandsbediening hebt gemonteerd?

#5 ·
Mijn begrip van "Secondary Setting Interface" is wanneer het instellingenmenu is geactiveerd.
Dat is de enige keer dat zowel Chigee- als dashboardinstellingen tegelijkertijd visueel worden aangepast.

Als tijdelijke oplossing, als ik instellingen op het dashboard van de motorfiets moet aanpassen, houd ik de linkerknop op de jog-wheel lang ingedrukt om uit CarPlay/Android Auto te komen (en in het standaard dashboard van Chigee).
De jog-wheel interface werkt niet op deze locatie.

Als ik klaar ben met het aanpassen van instellingen op de motorfiets, verlaat ik het instellingenmenu van de motorfiets; Druk opnieuw lang op de jog-wheel om terug te gaan naar CarPlay/AA op de Chigee.
Ik weet niet zeker hoe je het motormenu kunt verlaten. Ik heb dat vanavond geprobeerd. Ik ben erin geslaagd om terug te gaan naar het chigee-startscherm door het wiel naar links te bewegen, en kon gewoon het dashboardmenu gebruiken. Als ik terugga naar Android Auto, kan ik het wiel van links naar rechts bewegen en wordt het dashboardmenu niet beïnvloed. Maar als ik aan het wiel draai, heeft dit invloed op het dashboardmenu. Als ik bijvoorbeeld naar Amazon Music ga, wordt bij het selecteren van een songlijst het volume op de stereo beïnvloed bij het draaien van het wiel om een nummer of afspeellijst te selecteren. Ziet u hetzelfde?

#6 ·
Ik weet niet zeker hoe je het fietsmenu kunt verlaten. Ik heb dat vanavond geprobeerd. Ik ben erin geslaagd om terug te keren naar het startscherm van Chigee door het wiel naar links te bewegen, en kon gewoon het dashboardmenu gebruiken. Wanneer ik terugga naar Android Auto, kan ik het wiel van links naar rechts bewegen en het dashboardmenu wordt niet beïnvloed. Maar wanneer ik het wiel draai, heeft dit invloed op het dashboardmenu. Als voorbeeld: wanneer ik naar Amazon Music ga, wordt bij het selecteren van een songlijst het volume van de stereo beïnvloed bij het draaien van het wiel om een nummer of afspeellijst te selecteren. Ziet u hetzelfde?
Ah ja! Ik gebruik de radio niet op de fiets. Dus mijn menu staat altijd in de "afgesloten" toestand voor mij.

Uw use case zal zeker "altijd beïnvloed" worden door het gebruik van de jog wheel bij het proberen te communiceren met de Chigee.

#8 ·
Zelfde opstelling hier. Ik heb het eindelijk uitgevogeld: als ik eerst op de Menuknop druk, "luistert" BMW naar alles wat ik ronddraai.

Terug in de standaardweergave, buiten de BMW-menu's, reageert de Chigee. Gelukkig heb ik het uitgezocht, ik stond op het punt die afstandsbediening naar de vergetelheid te slaan... door de passagiersstoel.

Het is best handig. Behalve dat ik het wonderwiel niet kan gebruiken om te doen alsof ik raketten of railguns op het verkeer voor me selecteer. PewPewPew.

#9 ·
Dezelfde opstelling hier. Ik heb het eindelijk uitgevogeld: als ik eerst op de Menuknop druk, "luistert" BMW naar alles wat ik ronddraai.

Terug in de standaardweergave, buiten de BMW-menu's, reageert de Chigee. Gelukkig heb ik het uitgevogeld, ik stond op het punt die afstandsbediening naar de vergetelheid te hameren... door de passagiersstoel.

Het is best handig. Behalve dat ik het wonderwiel niet kan gebruiken om te doen alsof ik raketten of railguns op het verkeer voor me selecteer. PewPewPew.
Dezelfde opstelling hier. Ik heb het eindelijk uitgevogeld: als ik eerst op de Menuknop druk, "luistert" BMW naar alles wat ik ronddraai.

Terug in de standaardweergave, buiten de BMW-menu's, reageert de Chigee. Gelukkig heb ik het uitgevogeld, ik stond op het punt die afstandsbediening naar de vergetelheid te hameren... door de passagiersstoel.

Kunt u specifieker zijn over deze punten.
Als u op de "Menuknop" drukt, bedoelt u dan de BMW-knop aan de linkerkant van het stuur of de menuknop op het Chiggee-scherm?
Als u "standaardweergave" zegt, bedoelt u dan het Chigee-standaard scherm of iets in het BWM-dashboardmenu?

En als u een video kunt plaatsen van precies wat u doet, zou dat geweldig zijn en zeer gewaardeerd worden.

#11 ·
Ik heb AIO5 play voor BMW en de cgrc can module. Ik heb een 2013 GTL en ik heb ww niet werkend gekregen op Chigee.
Is 2013 anders dan 2016?

Ik heb de cgrc module teruggestuurd en Chigee blijft nu op GS.
Ik zou denken dat het zonder problemen op een 2013 zou moeten werken, maar dit staat op de site van Chigee

Het gaat over het activeren van een navigatiegegevenspakketoptie op de motor, via de computer bij een dealer. Maar als je al een bmw nav op de gtl hebt gebruikt, zou je al klaar moeten zijn. Ik vraag me ook af of de motor een nav 5 of 6 moet kunnen gebruiken. Een paar vragen. Waar heb je de cgrc module in gestoken? Heb je een can bus stroomverdelingsmodule? Het is mij bekend dat de cgrc can module niet werkt als je een can bus aangesloten pdm hebt. Heb je ook geverifieerd dat de cgrc gekoppeld was met de aio5? Je zou een defecte module kunnen hebben ontvangen.

#12 ·
De AIO-5 BMW en de CAN-module zouden prima moeten werken op alle GTL's van 2011-2021. De CAN moet correct worden aangesloten en de meegeleverde instructies zijn niet de beste. Kijk op YouTube voor een betere beschrijving. U moet ook de instellingenschermen wijzigen om het Wonder Wheel te kunnen gebruiken. Ik heb om die laatste reden voor de RC-module gekozen. Minder functionaliteit, maar het is gemakkelijker te gebruiken en ik heb nog steeds toegang tot alle GTL-informatie. Maar de CAN-module werkt zoals geadverteerd.

#13 ·
Het is al een paar maanden geleden dat ik Chigee op GTL probeerde. Ik heb Nav V en het heeft altijd goed gewerkt. Ik heb geen canbus pdm op GTL. Het probleem was dat cgrc niet werd herkend door AIO-5. Ik weet niet of het probleem bij de module, de motor of de gebruiker lag. Ik heb het gewoon opgegeven, cgrc teruggestuurd naar Amazon, Nav V teruggeplaatst en AIO-5 verplaatst naar R1200GS.