BMW K1600 Forum banner

K1600B Software-updates

8.7K views 10 replies 10 participants last post by  WillH  
#1 ·
Bedankt
Kevin

#2 ·
#3 ·
Donna had een soort softwarewijziging na ernstig remfalen, waarbij het gerelateerd is, weet het niet zeker

#6 ·
Ik vroeg mijn dichtstbijzijnde dealer of ze een update konden uitvoeren op mijn '18 k1600GA en hij zocht de VIN op. Ze hadden de onderhoudsbeurt van 600 mijl vorig jaar juni of juli uitgevoerd. Hij zei dat omdat er geen 'campagne'-berichten waren, het $60 zou kosten voor 0,5 uur werk om het te doen. De motorfiets is een jaar geleden deze maand buiten de staat gekocht, de bouwdatum is onbekend, maar er is een update toegepast bij die 600 mijl service. Hij kon geen details over de upgrade verduidelijken, behalve dat er iets in/gerelateerd aan het Duits was, waarvan hij niet begreep wat dat was.

#7 · (Edited)
Ik vroeg mijn dichtstbijzijnde dealer of ze een update konden uitvoeren op mijn '18 k1600GA en hij zocht de VIN op. Ze hadden de 600 mijl onderhoud eraan gedaan in juni of juli vorig jaar. Hij zei dat omdat er geen 'campagne'-berichten op stonden, het $60 zou kosten voor 0,5 uur werk om het te doen. De motorfiets werd een jaar geleden deze maand buiten de staat gekocht, niet zeker van de bouwdatum maar er werd een update toegepast bij die 600 mijl service. Hij kon geen details over de upgrade verduidelijken, behalve dat er iets in/gerelateerd aan het Duits was, waarvan hij niet begreep wat dat was.

Is dit een redelijke situatie (de $60)? Ik weet dat de benzinemeter niet naar de top gaat. Ik heb referenties gehoord van hill-stop en oliedisplay beĂŻnvloed door de upgrade.
Nee, dat is onzin, er is ook een update voor de brandstofmeter, en ze zouden alle updates kosteloos moeten uitvoeren, aangezien BMW hen betaalt om het te doen. Het is geen campagne, het is een software-update die de fabrikant pusht. Dat gezegd hebbende, willen sommige dealers misschien dat je voor een service komt, of om een andere reden om dat te doen. Maar als je meter niet correct is, zouden ze op dat moment alle updates moeten uitvoeren. Klinkt voor mij als een slechte dealer, of gewoon een slechte serviceafdeling.

#11 ·
FWIW, toen ik over deze update hoorde, stuurde ik een e-mail naar de servicemanager van de BMW-dealer die het dichtst bij mij in de buurt is en vroeg hem of er updates waren voor mijn B. Gaf hem het VIN. Hij bevestigde dat er een update beschikbaar was en we spraken een afspraak af om hem binnen te brengen. Kostte me niets. De motorfiets heeft garantie. Ik heb de motorfiets niet eens bij deze dealer gekocht. Zoals anderen al hebben gezegd, wordt dit waarschijnlijk beschouwd als garantie en worden ze door BMW vergoed.

Op mijn 2 vorige BMW-motoren heb ik dit een paar keer laten doen. De F800GT viel niet onder de garantie, dus rekenden ze me $25 voor computertijd. Op de R1200RT, die onder garantie viel, rekenden ze me niets.

Het servicemeldinglampje (olieverversing) is echter een andere zaak - ze hebben me altijd tussen de $25-50 in rekening gebracht om dat lampje te resetten.