BMW K1600 Forum banner

Helling in verbonden app

11K views 24 replies 12 participants last post by  Mike_in_VA  
#1 ·
Op mijn dagelijkse rit naar het werk zijn er maar 3 bochten die ik uit mijn hoofd ken. Meestal vertraag ik tot 120 km/u ongeveer 1 km voor de eerste bocht naar links en houd ik die snelheid constant gedurende de 3 bochten. Ik wissel nooit van rijstrook tijdens de bochten. En met deze aanpak voel ik me uiterst comfortabel, ruim binnen mijn grenzen en de grenzen van de motor.

Vandaag was er iets anders, er stond een SUV op de middelste rijstrook die de bocht naderde, zo'n 400 meter voor me, en ik voelde me niet op mijn gemak met de SUV rechts van me in de apex van een linkerbocht, dus besloot ik mijn rempunt uit te stellen om de SUV aan mijn zijde te hebben bij de ingang van de bocht. Ik denk dat hij wel versneld moet hebben, want ik moest uiteindelijk veel harder remmen dan verwacht en veel meer in de bocht leunen dan ik normaal doe. Later controleerde ik de ritgegevens in de verbonden app en zag dat mijn snelheid in de bocht 118 km/u was zoals gewoonlijk (voelde veel sneller aan) met een hellingshoek van 35 graden (bijna 10 graden meer dan mijn gebruikelijke hellingshoek in deze bocht). Deze hellingshoek is iets wat ik meestal op mijn 1250GSA haal en niet veel vind, maar het voelde zeker als veel op de K.

#3 ·
Groeten,

Ik heb onlangs onderzoek gedaan naar hellingshoeken... dit is wat ik heb gevonden... de meeste rijders zijn 30 - 40 graden... sommige "ninja" rijders komen misschien in de buurt van 45 - 50 graden... (houd er rekening mee dat ze waarschijnlijk volledige leren kleding, rugsteun, handschoenen, laarzen en een echt goede helm dragen.) Op de weg is het gissen naar de omstandigheden... misschien wat grind, wat zand, oneffen wegdek, doodgereden dieren, etc.

Op een GP-motorfiets overschrijdt de hellingshoek 60 graden... en natuurlijk zijn dit professionele rijders met zeer, zeer speciale banden, en OP een racecircuit.

Ik rijd een K1600B en ik weet niet zeker wat de limieten zijn voordat de voetsteunen beginnen te slepen... heb er geen echte interesse in om erachter te komen. Ik ben tevreden met een conservatieve 30+ graden.

Jaren geleden, toen ik geen hersens, geen wijsheid, geen G2 en onbezorgd was, heb ik een superbike cursus gevolgd in Willow Springs, CA. We reden op voor het circuit geprepareerde Ninja 600's. En ja, met leren kleding, handschoenen, etc. Het waren voor het CIRCUIT geprepareerde motoren... geen snelheidsmeter, achterrem losgekoppeld en geen remlichten. Je gaf voorrang aan de man voor je. Ik herinner me een of twee bochten waar de motor een beetje begon te driften/glijden. Ik was verbaasd hoe stabiel en hoe evenwichtig de motor was... maar nu heb ik een paar meer hersencellen die verbonden zijn, meer wijsheid, een paar dingen om voor te leven en een beter gevoel. Ik ben tevreden met 30 graden. De eerste helft van de dag was instructief... de tweede helft... een E-ticket rit.

Semper Fi

#4 ·
Vorige week, toen ik met Gunnert reed, hebben we een paar pittige ritten gemaakt en het hoogste dat ik bereikte was 24 graden. We hebben een aantal hele mooie wegen met haarspeldbochten, haarspeldbochten en alles daartussenin gehad. Ik was verrast dat ik maar 24 bereikte, maar ik denk dat dat alles was wat ik nodig had.

#17 ·
Vorige week, toen ik met Gunnert reed, hebben we een paar pittige ritten gemaakt en het meeste dat ik bereikte was 24 graden. We hebben een paar hele mooie wegen met haarspeldbochten, haarspeldbochten en alles daartussenin gehad. Ik was verrast dat ik maar 24 haalde, maar ik denk dat dat alles was wat ik nodig had.
Ik ben ook verrast door de 24 graden. Leuk je een paar weken geleden ontmoet te hebben.

#8 ·
Op mijn dagelijkse rit zijn er maar 3 bochten die ik uit mijn hoofd ken. Meestal vertraag ik tot 120 km/u ongeveer 1 km voor de eerste bocht naar links en houd ik die constant aan gedurende de 3 bochten. Ik wissel nooit van rijstrook tijdens de bochten. En met deze aanpak voel ik me uiterst comfortabel, ruim binnen mijn grenzen en de grenzen van de motor.

Vandaag was er iets anders, er was een SUV op de middelste rijstrook die de bocht naderde, zo'n 400 meter voor me, en ik voelde me niet op mijn gemak met de SUV rechts van me in de apex van een linkerbocht, dus besloot ik mijn rempunt uit te stellen om de SUV aan mijn zijde te hebben bij de ingang van de bocht. Ik denk dat hij wel versneld moet hebben, want ik moest veel harder remmen dan verwacht en veel meer in de bocht leunen dan ik normaal doe. Later controleerde ik de ritgegevens in de verbonden app en zag dat mijn snelheid in de bocht 118 km/u was zoals gewoonlijk (voelde veel sneller aan) met een hellingshoek van 35 graden (bijna 10 graden meer dan mijn gebruikelijke hellingshoek in deze bocht). Deze hellingshoek is iets wat ik meestal op mijn 1250GSA krijg en niet veel voelt, maar het voelde zeker als veel op de K.
View attachment 170488 View attachment 170488
Ik vind het leuk om rijders te zien die zich bewust zijn van hun snelheid, hellingshoeken en die naar de app verwijzen. Ik denk dat het een teken is van een goede rijder.

Ik weet niet hoe accuraat de app echt is, maar het is fijn om verschillende wegen en rijvaardigheden te evalueren om te leren, te groeien en vooruitgang te boeken.

#12 ·
Terzijde, is iedereen ervan overtuigd dat de versnelling en vertraging in de app de juiste kant op staan? Als ik terugkijk op een rit, ben ik er vrij zeker van dat de versnellingswaarde stijgt als ik weet dat ik zou hebben geremd, en dat de vertragingswaarde stijgt als ik weet dat ik het gaspedaal zou hebben gebruikt.

#15 · (Edited)
Dynamische voorraad metzlers 1 up ik zit consequent in een hoge 38 hellingshoek op gt max 41 tot nu toe pittige rijdagen bergen Op s1000xr dynamische prestatiegerichte banden consequent rond 46% hellingshoek max tot nu toe 50 dezelfde omstandigheden P.S. Ik heb met een aantal van de jongens op dit forum gereden. Ik weet dat ze 10x beter zijn dan ik in de bochten en met deze hoeken en het is erg leuk om naar te kijken.

#16 ·
Toegegeven, ik vraag me af hoe accuraat de hellingshoek van de Connected App is. Ik plaats dit bericht echt niet om toeters en bellen te promoten, want ik vraag me af hoe accuraat het is. Ik probeer de motorfiets zo rechtop mogelijk te houden door mijn aanzienlijke gewicht te verplaatsen. Ik schraap tijdens de ritten wel eens met de treeplank, dus ik moet waarschijnlijk nog meer gewicht verplaatsen.

#18 ·
Toegegeven, ik vraag me af hoe accuraat de hellingshoek van de Connected App is. Ik post echt niet om op welke manier dan ook te pronken, want ik vraag me af hoe accuraat het is. Ik probeer de motor zo rechtop mogelijk te houden door mijn aanzienlijke gewicht te verplaatsen. Ik sleep soms met de treeplank tijdens de ritten, dus ik moet waarschijnlijk nog meer gewicht verplaatsen.
Dat is echt indrukwekkend met een B.

Je rit ziet er geweldig uit. Ik wilde die omgeving altijd al eens bekijken. Ziet ernaar uit dat je Highway 9 hebt genomen?

#25 ·
Ik ben erg onder de indruk van hoe de '22 GTL omgaat met zo'n enorme motor. Ik heb een '19 Road Glide Ultra ingeruild voor deze GTL en de Harley begon vonken te gooien van harde delen die rond de 30+ graden sleepten. Deze GTL is niet zo wendbaar als mijn Panigale, maar ik heb veel plezier op de bochtige wegen van Virginia.