BMW K1600 Forum banner
21 - 34 of 34 Posts
Ik begrijp echt niet waarom BMW de kaartsoftware opnieuw uitvindt, het is duidelijk geen kerncompetentie voor hen, ze maken ook geen banden.
Mijn begrip is dat BMW een partnerschap is aangegaan met TomTom om de cartografie en de onderliggende navigatiemotor voor de Connected app te leveren. Hoewel ik andere rijders heb ontmoet die TomTom-navigatie op hun motor gebruiken, was dit altijd de uitzondering in plaats van de regel, waarbij Garmin de motorfietsnavigatiemarkt domineerde en TomTom altijd achterbleef in hun "off device" routeplanningsaanbod in vergelijking met Garmin.

BMW koos er dus voor om een partnerschap aan te gaan met de achterblijver in de niche-applicatiesector voor motorfietsnavigatie in plaats van de leider, en heeft vervolgens vermoedelijk hun nieuwe partner verteld welke functionaliteit ze wilden (of tenminste goedgekeurd wat ze aanboden).

In die zin was BMW niet "de kaartsoftware opnieuw aan het uitvinden", maar zijn ze 100% verantwoordelijk voor de uitkomst.
Het alfabetisch sorteren van waypoints klinkt als een complete schooljongensfout🙄
Ik geloof dat dit een kernverschil is tussen hoe TomTom en Garmin gpx-bestanden verwerken bij het importeren. Ik ben het ermee eens, het is idioot en toont een gebrek aan begrip van hoe een groot deel van de gebruikersbasis hun apparaten gebruikt.

@st13phil Phil, je zult de grote "Pil" moeten nemen en weg moeten gaan van Basecamp. Als je je Garmin verkoopt, krijg je geen Basecamp-updates meer en zoals je weet, integreert Basecamp niet gemakkelijk met de BMW-app. Mijn advies is om MyRouteApp te proberen, het is veel beter (nou ja, in de meeste opzichten). Toen ik van Basecamp overstapte, had ik dit probleem:

Image

Trouwens, hier is een grapje voor jullie allemaal: om routes op de juiste manier te exporteren vanuit MyRouteApp, moet je ze exporteren als een "HD Boombox export". Je krijgt waypoints in de juiste volgorde, maar geen vormpunten.

Mijn advies is om MyRouteApp te proberen
Ik heb de tutorials al bekeken en zal het zeker proberen, samen met de BMW Connected App, maar...
Phil, je zult de grote "Pil" moeten nemen en weg moeten van Basecamp.
Dat is geenszins een zekerheid. Ik heb een tour naar Italië met vrienden die ik later dit jaar ga leiden en ik ben er niet van overtuigd dat de BMW Connected App er echt geschikt voor is (te veel verhalen over willekeurige verbindingen, vertragingen bij het verbinden na stops, onvermogen om automatische routeherberekening te voorkomen als je van de vooraf geplande route afwijkt, enz.), plus ik kijk niet uit naar de mogelijke fratsen met het in en uit de motorfiets halen van een telefoon om eventuele problemen langs de weg op te lossen als (wanneer) het regent. Ik kan best een Zumo XT op mijn nieuwe motor monteren, zodat ik ons met 100% vertrouwen in de resultaten kan begeleiden.

@st13phil Ik zou hier echt een video over moeten maken, d.w.z. hoe ik van Basecamp naar MyRouteApp ben overgestapt en hoe het werkt met de BMW App, het werkt best goed, maar............................................

Ik heb een plan B, vanaf mijn vroegste dagen van touren heb ik een plan B.

Mijn plan B is een app genaamd Co-Pilot en ik gebruik hem al zo'n 12 jaar of langer. Ik heb er Europa, Canada en de VS mee doorkruist. Ik kan mijn trips thuis plannen en als ik aankom, doe ik mijn telefoon in een houder en plak ik hem op de voorruit van een auto. Ik heb kaarten van Noord-Amerika en Europa allemaal op mijn telefoon opgeslagen, geen internetverbinding. Ik weet niet hoeveel het nu kost, toen ik het kreeg, denk ik dat ik £20 betaalde voor heel Europa en hetzelfde voor Noord-Amerika.

Dus, als ik op tournee ga, heb ik al mijn routes op de BMW App en allemaal op Co-Pilot, het gebruikt een bestandsformaat genaamd TRP, maar ik gebruik ITN converter om van GPX naar TRP te converteren. Het is gemakkelijk en het werkt.

Dan doe ik dit, en de telefoon wordt opgeladen via een adapter op de motor:

Trouwens, het is 100 keer beter dan de BMW App, je kunt betalen voor een verkeersabonnement, denk dat het ongeveer £10 voor een jaar is, de kaartindeling is beter met lagen etc. Het heeft een goede rijstrookbeheer etc. etc.

Image

Ik heb een plan B, vanaf mijn vroegste dagen op tournee heb ik een plan B gehad.
Het is altijd verstandig om een plan B te hebben, maar in al die jaren (een jaar of 15) dat ik Garmin navigatieapparaten gebruik, kan ik eerlijk zeggen dat ik het dichtst in de buurt kwam van het moeten inzetten van mijn eigen plan B toen mijn originele Nav VI het "spookvinger"-probleem had tijdens een tour in Schotland vorig jaar. Gelukkig eindigde de "aanval" na ongeveer een uur en was het prima voor de rest van de reis, maar de ironie dat het een BMW-versie was van een verder 100% betrouwbaar apparaat dat me bijna in de steek liet, ontging me niet.

Wil je het een beetje toelichten? :)
Nou, om te beginnen is het niet gratis, ik kan me niet meer herinneren hoeveel een abonnement van drie jaar kostte.

Het is slecht georganiseerd, in MRA kan ik routes in mappen organiseren, als ik naar de navigatie-app kijk, staan ALLE routes vermeld. Dat is lastig.

Het is ook een beetje verwarrend, als je MRA krijgt, krijg je een app voor je telefoon, die is gratis. Als ik een route in MRA aanmaak, laad ik de MRA-app op mijn telefoon en download ik de gewenste route en exporteer ik die vervolgens naar mijn telefoon. De BMW-app pikt hem op. Dat is allemaal makkelijk.

De navigatie-app is dus overbodig. Het enige voordeel van de navigatie-app is dat de kaarten gedownload worden.

Is er een manier om een Google Maps-bestemming te delen met de BMW Connected-app?
De enige manier die ik heb gevonden om het te doen, is door een pin te laten vallen, de lengte/breedtegraad op kaarten te kopiëren en in de zoekopdracht in de motorrad-app te plakken, omdat deze zoeken op lengte/breedtegraad ondersteunt.
Bijv. 51.4838688, -0.6048311

Groeten,

Mijn excuses als dit oude informatie is...maar zo niet, dan hoop ik dat het helpt.

Ga naar Google Maps en plan je route...Ik houd van waypoints (weer, overgebleven uit de luchtvaart).
Bijvoorbeeld: Reseda...Thousand Oaks...Oxnard...Ventura...Santa Barbara.

Zodra je je reis met waypoints hebt gemaakt. Selecteer het hele internetadres (URL) en kopieer het. Ga naar mapstogpx.com. Plak je reis. Druk op "Let's Go" en het wordt automatisch gedownload naar je computer. Sleep het gedownloade GPX-bestand naar je bureaublad en stuur het bestand vervolgens naar je iPhone. Open de e-mail, sla het bestand op in een map op je iPhone.

Open de BMW Motorrad App en importeer het bestand. Bingo...werkt als een charme.

Ik plan graag reizen op mijn computer (groter scherm, toetsenbord, etc.).

Semper Fi
Nou, ik ben bij het gedeelte gekomen waar staat "sla het bestand op in een map op je telefoon" Ik heb het net gekopieerd...en geprobeerd te vinden hoe ik het bestand kan importeren na het openen van de Motorrad-app...geen succes? Tips?
Jim

Nou, ik kwam bij het gedeelte waar staat "sla het bestand op in een map op je telefoon". Ik heb het gewoon gekopieerd... en geprobeerd te vinden hoe ik het bestand kan importeren nadat ik de Motorrad-app heb geopend... geen succes? Tips?
Jim
Als test pakte ik een van mijn Basecamp gpx-bestanden en e-mailde het naar mezelf. Toen ik die e-mail op mijn iPhone opende, raakte ik de pijl naar beneden in het blauwe vierkant en kreeg ik de pop-up die op de bijgevoegde foto te zien is. Ik raakte toen de pijl Opslaan in Downloads aan. Dit plaatst het op een "plaats" op je telefoon waar de BMW Connected App naar zoekt wanneer je een import doet in de Connected app.

Uit nieuwsgierigheid kun je die bestandslocatie op je iPhone vinden door de app te vinden die op mijn tweede foto op je iPhone staat afgebeeld. Het zou een app moeten zijn die al op je telefoon is geïnstalleerd. Door die app te openen, vond ik het gpx-bestand dat ik hierboven heb gedownload, samen met andere items die daar zijn opgeslagen en waarvan ik geen idee heb hoe ze daar terecht zijn gekomen. Een van de vele mysteries van smartphones.

Attachments

Bedankt Jim, het werkte... Ik heb nu 3 routes die ik heb gemaakt met de gratis HD-app, de .gpx-bestanden gekopieerd en naar mijn telefoon gemaild, ze geopend in 'Bestanden' en 'verzenden naar' Motorride App geselecteerd en bingo, daar zijn ze! Ik zal zoeken naar een andere bestandsconverter om het 'kopieerbestand' van Google Maps naar een .gpx te veranderen en dat als volgende proberen. jim

21 - 34 of 34 Posts